Începând din februarie 2020 Primarul Sectorului 2 a delegat atribuțiile privind semnarea autorizațiilor de funcționare către Directorul General al Poliției Locale Sector 2.
Pe site-ul Poliției Locale Sector 2 sunt disponibile mai multe formulare, ce pot fi folosite, conform metodologiei prevăzute de HCL S2 nr.8/ 2020, însă lista codurilor CAEN pentru care se aplică această procedură de autorizare este destul de scurtă:
5610 Restaurante
5630 Baruri şi alte activităţi de servire a băuturilor
9321 Bâlciuri şi parcuri de distracţii
9329 Alte activităţi recreative şi distractive
În Sectorul 2 se numește, de fapt, Autorizație de Desfășurare a Activităților.
Conform metodologiei activitățile supuse procedurii de autorizare în vederea funcționării pe raza Sectorului 2 sunt grupate în două categorii:
[1] activitățile de alimentație publică, în care sunt incluse primele două coduri CAEN din lista de mai sus. Vezi formular:
[2] activitățile recreative și distractive, în care sunt incluse ultimele două coduri CAEN. Vezi formular:
Metodologia folosită pentru analizarea cererilor și emiterea autorizatiilor de funcționare este prevăzută de Hotărârea Consiliului Local al Sectorului 2 nr. 8 din 30.01.2020
Pentru fiecare categorie de activități supuse autorizării, există câte o listă de documente necesare în vederea obținerii Autorizației de Funcționare, numită aici Autorizație de Desfășurare a Activităților.
Indiferent că solicitați Autorizația de Desfășurare a Activităților pentru un restaurant și/sau bar, ori Autorizația de Desfășurare a Activităților recreative și distractive, pe lângă completarea informațiilor din formuarul cererii, va trebui să pregătiți un set de documente necesare în procedura de autorizare, iar lista exactă a documentelor este prezentată pe formularul fiecărei cereri în parte.
O parte dintre aceste documente trebuie obținute în prealabil de la DSP, DSV, ISU și alte instituții.
Chiar pe formularul fiecărei cereri este făcută mențiunea că vor fi înregistrate doar cererile având anexată documentația completă - Nu comentăm acest aspect aici. Vom reveni cu articole de opinie în secțiunea Blog.
Cele două Liste de documente necesare în vederea autorizării sunt prezentate în tab-ul Documente al acestei pagini.
De asemenea, pe formularul fiecărei cereri este prezentată și lista exactă de documente ce trebuie anexate în vederea autorizării.
Pentru activitățile de restaurant și/sau bar, ori cafenea se vor solicita actele agentulului economic, actele care fac dovada deținerii spațiului, precum și documentele emise în prealabil de alte instituții, cum ar fi:
Documentul de Înregistrare Sanitară Veterinară emis de Direcția Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor,
Negația, sau Certificatul de Conformitate cu normele de Igienă și Sănătate Publică emis de Direcția de Sănătate Publică,
Negația ISU, sau Autorizația de Securitate la Incendiu emisă de ISU
în Sectorul 2 este necesară și o declarație pe proprie răspundere a reprezentantului legal privind respectarea reglementărilor tehnice și a dispozițiilor de apărare împotriva incendiilor și că nu primejduiesc, prin deciziile și faptele lor, viața, bunurile și mediul
Negația APM, sau Autorizația de Mediu emisă de APM.
Pentru activitățile recreative și distractive se pune un mare accent pe Certificatul de conformitate eliberat în baza H.G. nr. 435/2010 - privind regimul de introducere pe piață și de exploatare a echipamentelor pentru agrement;
Serviciile JF se adresează celor care își prețuiesc timpul
Dacă ești la început și bugetul e mai mic, probabil că vei alege să faci chiar tu aceste demersuri. În acest caz trebuie să te înarmezi cu răbdare, fiindcă vei economisi bani, dar trebuie să fii pregătit să aloci timp.
O bună parte dintre cei, care apelează la serviciile noastre, o fac pentru că timpul lor este mai prețios decât suma de bani pe care o plătesc pentru aceste servicii!
În plus, deși nu este un demers complicat, el se poate complica în anumite situații, iar în astfel de cazuri experiența și cunoștințele juridice pot ajuta în susținerea cererii de autorizare.
La fel ca orice companie de consultanță, unul dintre principalele criterii, pe baza căruia ne estimăm tarifele, este timpul de lucru alocat pentru rezolvarea unui anumit proiect.
De asemenea, fiindcă facem asta de mai mulți ani, pe lângă oferta uzuală (optimă), am reușit să conturăm încă două tipuri de oferte, care sunt orientate:
fie pe o disponibilitate crescută față de client,
fie pe criteriul preț, în cazul pachetului Basic.
Metodologia aplicată conform HCL Sector 2 nr. 8 din 30.01.2020 prevede faptul că Autorizația de Desfășurare a Activităților trebuie obținută la începerea activității, iar pentru prelungirea valabilității acesteia în anul calendaristic următor se aplică o procedură de vizare a autorizației.
Pentru a solicita aplicarea vizei anuale se folosesc următoarele formulare:
Cererile pentru aplicarea vizei anuale se depun în cursul lunii decembrie pentru anul următor, iar depășirea acestui termen se sancționează contravențional.
Act identitate - BI/CI (copie) al reprezentantului legal;
Certificatul de înregistrare și certificatul constatator emise conform Legii nr. 359/2004 privind simplificarea formalităților la înregistrarea în Registrul Comețului a persoanelor fizice, asociațiilor familiale și persoanelor juridice, înregistrarea fiscală a acestora, precum și la autorizarea funcționării persoanelor juridice, cu modificăirile și completările ulterioare (S.C., P.F.A.,I.I.) - după caz;
Declarație pe proprie răspundere privind tipul unității de alimentație publică (înregistrată la Poliția Locală Sector 2) - conform H.G.R. nr. 843/1999 privind încadrarea pe tipuri a unităților de alimentație publică neincluse în structurile de primire turistice - Anexa nr. 5;
Dovada deținerii spațiului de desfășurare a activtății (act proprietate, contractul de închiriere, asociere, sau concesionare, etc.) și schița anexă/releveul care va cuprinde suprafața utilă și suprafața desfășurată.
Dovada / declarația privind neîncadrarea clădirii în clasa l de risc seismic;
Documentul de Înregistrare sanitară-veterinară și pentru siguranța alimentelor — emis de Autoritatea Natională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA) conform Ordinului nr. 111/2008 privind aprobarea Normei sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor privind procedura de înregistrare sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor a activităților de obținere și vânzare directă și/sau cu amănuntul a produselor alimentare de origine animală sau nonanimală, precum și a activităților de producție, procesare, depozitare, transport și comercializare a produselor alimentare de origine nonanimală, cu modif. ulterioaxe;
Autorizatia sanitară de funcționare în baza declarației pe propria răspundere, emisă de Direcția de Sănătate Publică, conform art. 5 din Ordinul Ministrului Sănătății nr. 1030/2009 privind aprobarea procedurilor de reglementare sanitară pentru proiectele de amplasare, amenajare, construire și pentru funcționarea obiectivelor ce desfășoară activități cu risc pentru starea de sănătate a populației, cu modificările și completările ulterioare;
Autorizația privind securitatea la incendiu pentru spațiul/clădirea în care își desfășoară activitatea conform Legii nr. 307 / 2006 privind apărarea împotriva incendiilor, rep. , cu modif. ulterioare, pentru categoriile de construcții și amănăjări care se supun avizării și/sau autorizării privind securitatea la incendiu prevăzute în HG 571/2016, cu menționarea suprafeței utile și indicarea amplasării spațiului (subsol, terase, mansarde, etc.).
Pentru categoriile de construcții și amenajări neprevăzute de HG 571/2016 se va anexa declarația pe propria răspundere privind respectarea reglementărilor tehnice și a dispozițiilor de apărare împotriva incendiilor și că nu primejduiesc, prin deciziile și faptele lor, viața, bunurile și mediul, precum și menționarea suprafeței utilizate, însoțită de negația lnspectoratului pentru Situații de Urgență.
Dovada incheierii unui contract cu operatorul de salubrizare autorizat pentru Sectorul 2/ dovada achitirii taxei de habitat, după caz;
Dovada achitării taxei pentru emiterea ,,Autorizației privind desfășurarea activităților”.
Planșe foto (de ansamblu, cu fațada clădirii, interiorul unde se desfășoară activitatea, locul de depozitare a deșeurilor și, după caz, terasa).
Certificatul de înregistrare și certificatul constatator emise conform Legii nr. 359/2004 privind simplificarea formalităților la înregistrarea în Registrul Comețului a persoanelor fizice, asociațiilor familiale și persoanelor juridice, înregistrarea fiscală a acestora, precum și la autorizarea funcționării persoanelor juridice, cu modificăirile și completările ulterioare (S.C., P.F.A.,I.I.) - după caz;
Dovada deținerii spațiului de desfășurare a activtății (act proprietate, contractul de închiriere, asociere, sau concesionare, etc.) și schița anexă/releveul care va cuprinde suprafața utilă și suprafața desfășurată.
Dovada neîncadrării clădirii în clasa l de risc seismic;
Certificatul de conformitate eliberat în baza H.G. nr. 435/2010 - privind regimul de introducere pe piață și de exploatare a echipamentelor pentru agrement;
Dovada achitării taxei pentru emiterea ,,Autorizației privind desfășurarea activităților”.
Planșe foto (de ansamblu, cu fațada clădirii, interiorul unde se desfășoară activitatea, locul de depozitare a deșeurilor și, după caz, terasa).
Autorizația privind securitatea la incendiu pentru spațiul/clădirea în care își desfășoară activitatea conform Legii nr. 307 / 2006 privind apărarea împotriva incendiilor, rep. , cu modif. ulterioare, pentru categoriile de construcții și amănăjări care se supun avizării și/sau autorizării privind securitatea la incendiu prevăzute în HG 571/2016, cu menționarea suprafeței utile și indicarea amplasării spațiului (subsol, terase, mansarde, etc.).
Pentru categoriile de construcții și amenajări neprevăzute de HG 571/2016 se va anexa declarația pe propria răspundere privind respectarea reglementărilor tehnice și a dispozițiilor de apărare împotriva incendiilor și că nu primejduiesc, prin deciziile și faptele lor, viața, bunurile și mediul, precum și menționarea suprafeței utilizate, însoțită de negația lnspectoratului pentru Situații de Urgență.
Autorizatia sanitară de funcționare în baza declarației pe propria răspundere, emisă de Direcția de Sănătate Publică, conform art. 5 din Ordinul Ministrului Sănătății nr. 1030/2009 privind aprobarea procedurilor de reglementare sanitară pentru proiectele de amplasare, amenajare, construire și pentru funcționarea obiectivelor ce desfășoară activități cu risc pentru starea de sănătate a populației, cu modificările și completările ulterioare;
Analizăm documentele și informațiile furnizate de beneficiar și îi comunicăm observațiile noastre. Pachetul NU include deplasări. În cazul în care ați colaborat RECENT cu noi și în demersurile prealabile (la DSV, DSP, ISU, Mediu, altele), această etapă NU este necesară.
Pregătim setul de documente în vederea depunerii la registratura primăriei, sau online. Stabilim o întâlnire la sediul nostru, în care beneficiarul va semna documentele. Pachetul include un demers conex la PMB-Risc.Seismic, în vederea obținerii unui document necesar în dosarul de la primărie. După depunerea dosarului, vom păstra legătura, vom relaționa telefonic și pe email
În mod uzual, dacă documentațiile furnizate sunt de calitate, iar dosarul este complet, demersul evoluează pozitiv și previzibil. Însă în ultima perioadă ”regulile s-au schimbat în timpul jocului” și continuă să fie schimbate, astfel că, pentru orice eventualitate, rămânem în contact cu instituția și cu beneficiarul, iar dacă este cazul, putem desfășura activități suplimentare.
Preferi să ne contactezi telefonic? Ne găsești de Luni până Vineri între 09.00 - 18.00