0730 50 40 10

Autorizația de Mediu, proceduri prealabile 

Autorizația de Mediu pentru restaurant 

Autorizația de Mediu pentru Dezinfecție, Dezinsecție și Deratizare 

Autorizația de Mediu pentru Spălătorie auto, sau Service auto 

Care sunt procedurile prealabile? Cum te ajută consultanții  JF  ?


Autorizaţia de Mediu este actul administrativ obligatoriu pentru anumite activități comerciale, care este emis de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, prin care sunt stabilite condiţiile şi/sau parametrii de funcţionare în vederea reducerii/ ținerii sub control a impactului asupra mediului. 

Nu este definiția oficială, dar, pe măsură ce te familiarizezi cu domeniul, vei constata ca este mai aproape de realitate. 

Autorizația de Mediu pentru restaurant 

Pentru a funcționa legal, un restaurant are nevoie de Autorizație de Mediu, doar dacă are mai mult de 100 locuri pentru clienți.

Dacă restaurantul are și o terasă, plafonul legal se va raporta la numărul total de locuri calculat prin adunarea numărului de locuri din interiorul localului plus cele de pe terasă.

Pentru restaurantele mai mici, Agenția de Protecție a Mediului poate emite la cerere răspunsuri oficiale prin care să clarifice aspecte referitoare la obligațiile legale, însă, conform normelor în vigoare, acestea nu au obligația de a face demersuri de autorizare. 

În momentul de față, pe lângă Agenția Națională de Protecția Mediului și Garda Națională de Mediu, autoritățile locale au înființat compartimente proprii, care verifică respectarea obligațiilor legale privind protecția mediului de către agenții economici. 

Autorizația de Mediu pentru Dezinsecție, Dezinfecție și Deratizare 

Activitatea de dezisecție, dezinfecție și deratizare este inclusă în ANEXA nr. 1 la Ordinul 1798 din 2007, care conține LISTA activitatilor supuse procedurii de emitere a autorizatiei de mediu. 

În practică, doar o mică parte dintre firmele de dezisecție, dezinfecție și deratizare ajung să facă demersuri de autorizare și să obțină o Autorizație de Mediu, fiind vorba aici doar de acele firme, care își propun să facă și tratamente fitosanitare și pentru care Autorizația de Mediu este necesară în demersurile ulterioare de la Ministerul Agriculturii/ Autoritatea Națională Fitosanitară

Autorizația de Mediu pentru Service auto, sau Spălătorie auto

Activitățile de service auto și spălătorie auto sunt încadrate în același cod CAEN 4520 Întreținerea și repararea autovehiculelor. 

Pentru a funcționa legal din perspectiva normelor privind protecția mediului, spălătoria auto este obligată să îndeplinească o serie de condiții, să realizeze o serie de amenajări și să obțină o Autorizație de Mediu

Pentru un service auto, Autorizația de Mediu este necesară doar dacă în cadrul respectivului service se desfășoară activități de vopsitorie. 

Care sunt procedurile prealabile? Cum te ajutăm?

Specialiștii JF analizează și îți prezintă o imagine realistă a situației în care te afli,
Informațiile și consultanța te vor ajuta să iei deciziile corecte!


În pregătirea demersurlui de autorizare trebuie analizată situația de la fața locului:

  • spațiul trebuie amenajat și utilat corespunzător

De exemplu,

Restaurantul, sau măcar spălătoarele din bucătăria restaurantului trebuie dotat(e) cu decantoare de grăsimi. Iar pentru o spălătorie auto discutăm despre de un decantor de nămoluri, precum și amenajări constructive care să permită scurgerea și colectarea mizeriei de pe autovehiculele supuse operațiunilor de spălare.

  • agentul economic trebuie să încheie contracte cu furnizori de servicii publici, sau privați,

De exemplu,

Poate fi vorba de contracte prin care agentul economic își asigură îndeplinirea unor condiții legale prin servicii oferite de terți, cum ar fi: salubrizare, sau dezinfecție, dezinsecție și deratizare, ori neutralizarea anumitor tipuri de deșeuri, precum și colectarea nămolurilor și grăsimilor, dar și pentru mentenanța echipamentelor. 

  • agentul economic trebuie să informeze public pe toți cei interesați 

De exemplu,

Anunțul public la procedura de autorizare poate fi publlicat într-un ziar de mare circulație. Propunerile, sau contestațiile pot fi depuse la sediul APM în cadrul termenului legal de opoziție. 

În final, în pregătirea dosarului de autorizare, se întocmește Fișa de prezentare, care trebuie să conțină informații detaliate referitoate la spațiu, amenajări, echipamente, alte autorizații obținute, contracte de servicii asigurate de terți, alte informații. 

Odată cu depunerea cererii și a dosarului la sediul APM începe demersul propriu-zis în vederea obținerii Autorizației de Mediu. 


Vezi serviciile  JF  disponibile


 

Principalele actele normative, care reglementează acest domeniu, sunt:

  • Ordonanța de urgență nr. 195/2005 privind protecția mediului cu modificările și completările ulterioare;

  • Ordin nr. 1798 /2007 pentru aprobarea Procedurii de emitere a autorizaţiei de mediu;

  • Ordinul nr. 1171/2018 pentru aprobarea Procedurii pentru aplicarea vizei anuale a autorizației de mediu și autorizației integrate de mediu;

  • Ordinul nr. 324/2019 pentru modificarea şi completarea anexei la Ordinul nr. 1171/2018

 

Info

Consultanță privind condițiile și procedura de autorizare la APM (Mediu)

În ordinea lor firească, activitățile, pe care de desfășurăm în acest domeniu, sunt:  

  • analizăm documentele furnizate  

  • analizăm informațiile concrete referitoare la spațiul propus de beneficiar 

  • identificăm aspecte relevante în vederea obținerii Autorizației de Mediu

  • propunem soluții de amenajare și utilare a spațiului, sau optimizăm circuitele funcționale propuse de beneficiar conform normelor legale în vigoare

  • analizăm scenarii împreună cu beneficiarul; oferim consultanță și îndrumări 

  • identificăm aspecte relevante din perspectiva legislației urbanistice 

  • ne deplasăm la spațiul propus de beneficiar, după caz 

  • ne deplasăm la instituții; solicităm informații și clarificări din partea instituțiilor 

  • discutăm cu colaboratori specializați; solicităm opinii avizate și oferte de servicii conexe 

  • desfășurăm activități de management de proiect 

  • desfășurăm alte activități, conform pachetului de servicii stabilit cu beneficiarul. 


servicii și oferte aici 

Timpul tău este prețios! Alege serviciile  JF   

Bineînțeles, poți să te ocupi chiar tu de unele demersuri,  însă ai lucra mult mai eficient în domeniul tău de activitate.

 

Categorii de Servicii

Pachetele de servicii în ordinea lor firească sunt:
BASIC

Include: analiza prealabila, consultanta generala și specifică

de la 360 Lei
SERVICII Incluse
  • * P *analiza actelor furnizate de beneficiar
  • * P *discuții telefonice, email-uri, comunicare prin intermediul contului
  • APMconsultanță generală și îndrumări practice - întâlnire la sediul prestatorului
  • APMdisponibilitate pentru întâlniri suplimentare și alte activități
  • APMîntâlniri la sediul/ sediile beneficiarului, evaluare spațiu/ amenajări/ utilaje/ circuite, altele
TIMP de lucru. PRET
2 ore Pret Pachet
360 lei
OPTIM

Include: analiza prealabila, consultanta generala și specifică, precum și activități de management de proiect

de la 950 Lei
SERVICII Incluse
  • * P *analiza actelor furnizate de beneficiar
  • * P *discuții telefonice, email-uri, comunicare prin intermediul contului
  • APMconsultanță generală și îndrumări practice - întâlnire la sediul prestatorului
  • APMpregătim scenarii de lucru, concepem și redactăm documente, altele
  • APMactivități de project management în relația cu terți-colaboratori (arhitect, verificatori, experți, s.a.)
  • APMîntâlniri la sediul/ sediile beneficiarului, evaluare spațiu/ amenajări/ utilaje/ circuite, altele
  • APMdisponibilitate pentru întâlniri suplimentare și alte activități
  • APMdeplasări la sediul/ sediile beneficiarului
  • APMorice alte activități conexe, cum ar fi deplasări la sediile instituțiilor, sau alte activități
TIMP de lucru. PRET
6 ore Pret Pachet
950 lei
Std._Plus

Include: analiza prealabila, consultanta generala și specifică, evaluarea în teren a spațiului, verificări și alte activități

de la 1450 Lei
SERVICII Incluse
  • * P *analiza actelor furnizate de beneficiar
  • * P *discuții telefonice, email-uri, comunicare prin intermediul contului
  • APMconsultanță generală și îndrumări practice - întâlnire la sediul prestatorului
  • APMpregătim scenarii de lucru, concepem și redactăm documente, altele
  • APMdisponibilitate pentru întâlniri suplimentare și alte activități
  • APMactivități de project management în relația cu terți-colaboratori (arhitect, verificatori, experți, s.a.)
  • APMefectuăm verificări, solicităm informații și clarificări din partea APM
  • APMîntâlniri la sediul/ sediile beneficiarului, evaluare spațiu/ amenajări/ utilaje/ circuite, altele
  • APMdeplasări la sediul/ sediile beneficiarului
  • APMalte activități în relația cu terții-colaboratori (în afara activităților de birou)
TIMP de lucru. PRET
8 ore Pret Pachet
1450 lei
Alege serviciile noastre si beneficiaza de AVANTAJELE CONTULUI DE CLIENT
STATUS IN TIMP REAL

Verifici stadiul fiecarui demers in timp real

DOCUMENTE SCANATE

Documente scanate, pe masura ce le obtinem

RAPORT DE ACTIVITATE

Vezi raportul de activitate detaliat in timp real

EXECUTIE RAPIDA

Eficienta ridicata si termene reduse de executie

Solicita oferta personalizata

Ce servicii îți sunt necesare?

Poți completa formularul de mai jos,   
sau ne poți contacta telefonic.  

Dacă nu știi exact, ce servicii te interesează, sună-ne! 
Consultanții noștri îți vor adresa întrebări ajutătoare

Vom stabili împreună o scurtă listă de activități și demersuri relevante, 
După care îți vom transmite o Ofertă de servicii.

Oferta rapida asistata/call-center

Preferi să ne contactezi telefonic? Ne găsești de Luni până Vineri între 09.00 - 18.00

Completeaza formularul si te vom contacta cand doresti pentru Ofertare Rapida
Ofertare Rapida
x

Designed and developed by

Top

Acest site foloseşte cookies. Navigând în continuare vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor.

Detalii aici De acord