0730 50 40 10

Fast-food în mall sau centru comercial 

• Autorizații de funcționare și avize

• contracte cu furnizorii de servicii  

• spațiul de lucru și circuitele funcționale 

• aspecte pro și contra  

 

Atât mall-urile, cât și centrele comerciale de tip supermarket, ori hipermarket, găzduiesc, în momentul de față, câte o zonă, în care sunt grupate mai multe restaurante, denumită food court, fiindcă, nu-i așa, totul sună mai bine în limba engleză...

De obicei, restaurantele din centrele comerciale sunt de tip fast-food, sau self-service, ori cafe-pub și foarte rar à-la-carte. 

Autorizații de Funcționare, Avize și alte documente

Pe lângă avantajul vadului comercial, pentru restaurantele, care funcționează în cadrul unui centru comercial, lista autorizațiilor și avizelor necesare funcționării legale este mai scurtă. 

Autorizația ISU obținută de centrul comercial acoperă și obligațiile fast-food-urilor din food court, care trebuie să se conformeze, la rândul lor și să adopte anumite măsuri și proceduri privind securitatea la incendiu, dar nu mai trebuie să facă propriile lor demersuri de autorizare la ISU.

În mod similar, Autorizația de Mediu necesară funcționării restaurantelor cu mai mult de 100 locuri, nu mai este necesară, de obicei, în cazul unui fast-food dintr-un mall, deoarece centrul comercial este obligat să dețină o astfel de autorizație de mediu și tot centrul comercial este cel care se ocupă de întreținerea spațiilor de servire din food court, care, în cea mai mare parte, sunt comune pentru toate restaurantele.

Obligații legale. Contractele cu furnizorii de servicii

Restaurantele, fast-food-urile și unitățile de alimentație publică, în general, își îndeplinesc o parte dintre obligațiile legale și prin încheierea unor contracte cu diverși furnizori de servicii. Este vorba, de exemplu, de servicii de curățenie, dezinfecție, dezinsecție și deratizare, preluarea și gestionarea deșeurilor, altele 

În cazul unui fast food, care funcționează într-un mall, o bună parte dintre aceste servicii sunt asigurate de compania, care administrează mall-ul și sunt menționate în mod expres în contractul de închiriere, sau în anexele acestuia. 

Bineînțeles, fiecare dintre aceste servicii implică un cost, care, de obicei, este mai mare decât în cazul unui spațiu de sine stătător, cu vad comercial propriu, iar centrele comerciale își impun prin contract propriile lor servicii conexe. 

În aceste situații, comercianți cu putere mai redusă de negociere nu vor avea posibilitatea să lucreze cu furnizorii lor de servicii tradiționali.

Însă de cele mai multe ori, implicarea unui furnizor propriu de servicii al unui comerciant este de-a dreptul neverosimilă, datorită organizării foarte stricte a diverselor activități și circuite dintr-un mall, sau centru comercial, cum ar fi cel de gestionare și evacuare a deșeurilor . 


Specialiștii  JF  analizează și îți prezintă o imagine realistă a situației în care te afli,
Vei afla, astfel, ce ai de făcut pentru a funcționa în deplină legalitate.


[ Servicii ]    Prețuri ] 

Spațiul de lucru. Circuitele funcționale 

Spațiile de lucru ale unităților de alimentațiie publică trebuie să îndeplinească o serie de condiții privind amenajarea, utilarea și organizarea circuitelor funcționale, despre care puteți citi mai multe în pagina consultanță sanitară veterinară bucătărie restaurant, iar demersurile de autorizare implică verificări în teren efectuate de reprezentanți ai diverselor instituții, cum ar fi Direcția Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor

Centrele comerciale deschise imediat după revoluție au fost realizate prin reamenajarea unor construcții edificate în perioada comunistă, însă, după aderarea României la Uniunea Europeană, acest segment a luat avânt și a atras investiții tot mai mari, iar mall-urile, supermarket-urile și hipermarket-urile au fost construite astfel încât să satisfacă toate exigențele specifice activităților de alimentație publică desfășurate. 

Food court-ul centrului comercial este înconjurat de căi de acces, de căi de aprovizionare, de evacuare a deșeurilor și tot felul de spații de servicii, astfel încât fiecare unitate de alimentație publică, restaurant, fast-food, bistro, sau cafenea, să poată îndeplini condițiile necesare autorizării pentru funcționarea legală. 

Câteva aspecte specifice

Fast-food, restaurant, bistro, sau cafe-bar în mall, sau în centru comercial

Pros

Cons

vad comercial substanțial

prețuri mari ale chiriilor

spații și circuite optimizate conform normelor sanitare veterinare, ISU, etc

centrul comercial impune orare de funcționare, aprovizionare, etc

comercianții se pot folosi de autorizația de securitate la incendiu obținută de centrul comercial, astfel că nu mai sunt nevoiți să facă propriile demersuri de autorizare

comercianții trebuie să se conformeze unui regulament de ordine interioară, să adopte și să respecte o serie de proceduri privind securitatea la incendiu 

comercianții se pot folosi de autorizația de mediu obținută de centrul comercial, astfel că nu mai sunt nevoiți să facă propriile demersuri de autorizare

comercialnții trebuie să se conformeze unui regulament de ordine interioară, să adopte și să respecte o serie de proceduri privind gestiunea deșeurilor și protecția mediului

serviciile de curățenie, serviciile de dezinsecție, dezinfecție și deratizare sunt asigurate de centrul comercial

serviciile de curățenie, de dezinsecție, dezinfecție și deratizare sunt mai scumpe decât cele negociate cu furnizorii proprii 


Serviciile  JF  se adresează celor care își prețuiesc timpul 


[ Servicii ]    Prețuri ]  

Servicii autorizare fast-food

Expertiza  JF  te ajută să-ți crești șansele de succesCum te ajutăm? 

Activități desfășurate pentru autorizare:

  • Analizăm actele și informațiile privitoare la spațiu, cum ar fi contractul de închiriere și anexele acestuia, verificând modul în care sunt îndeplinite condițiile pentru autorizarea funcționării legale, 

  • Înființăm firma și/sau punctul de lucru, dacă nu ai făcut asta, deja. 

  • Dacă este nevoie, îți oferim consultanță și discutăm variante și posibilități 

  • În unele cazuri spațiul propus de beneficiar nu poate îndeplini toate condițiile pentru autorizarea unui fast-food, dar se pretează pentru funcționarea unei cafenele, ori altă activitate,   

  • Pentru a obține Autorizația DSV spațiul de lucru trebuie să fie amenajat conform normelor sanitare veterinare. Te ajutăm să identifici circuitele funcționale corecte și să te pregătești pentru controlul de autorizare.  

  • Asigurăm consultanță privind obligațiile legale, pe care le ai în relația cu Direcția de Sănătate Publică, după care întocmim și depunem documentele

  • Asigurăm consultanță privind alte obligațiile legale specifice. 

  • Oferim consultanță și facem demersuri la primărie/ sau/ poliția locală (după caz), pentru a obține Autorizația de Funcționare 

Oferim consultanță, întocmim actele și relaționăm cu fiecare instituție.


Expertiza  JF  te ajută să-ți crești șansele de succes, 
Iar tu vei avea timp să te ocupi de dezvoltarea afacerii tale!

vezi  Prețuri ] 


Important pentru autorizarea unui fast-food în centru comercial

Majoritatea restaurantelor din centrele comerciale sunt grupate în food court și, de cele mai multe ori, sunt din categoria fast-food. 

Din motive de rentabilitate comercială, organizarea și compartimentarea spațiilor din food court este eficientizată la maxim, astfel că, spațiile de depozitare principale ale unităților de alimentație publică se află în subsol, la demisol, sau la parter, în proximitatea zonei de aprovizionare. 

De obicei, între zona de depozitare și spațiul de vânzare există culoare și lifturi, care nu sunt accesibile publiclui, dar sunt menite să asigure o comunicare eficientă, astfel încât toate activitățile să poată fi executate corect, coerent și legal, iar fast-food-ul să se poată aproviziona permanent cu materii prime. 

Pentru început trebuie stabilit un plan de amenajare și utilare corect și coerent. 

După ce planul este pus în practică, iar spațiul este pregătit, vom întomci și vom depune setul de documente la registratura DSV. 

Inspectorii DSV vor veni în control la fața locului, pentru a verifica felul în care sunt respectate condițiile impuse de normele sanitare veterinare, calitatea finisajelor și amenajărilor, felul în care sunt asigurate serviciile conexe esențiale, cum ar fi neutralizarea anumitor deșeuri, sau dezinfecția, dezinsecția și deratizarea..

Dacă nu sunt constatate nereguli, inspectorii DSV vor întocmi un referat prin care vor propune înregistrarea sanitară veterinară a fast-food-ului respectiv. 

DSP poate emite la cerere (opțional):

(a) Puncte de vedere (Negații);

(b) Notificări privind parcurgerea procedurii de asistenţă de specialitate;

(c) Notificări de Certificare a Conformităţii cu normele de igienă și sănătate publică.

DSP București este o instituție încremenită în timp. Nu putem generaliza, dar atitudinea multora dintre funcționarii acestei instituții nu este foarte prietenoasă. 

Punctele de vedere, respectiv răspunsurile la cererile adresate DSP București în baza Legii 544/ 2001 privind dreptul de acces la informațiile de interes public, sunt formulate incomplet și superficial, iar instituția încearcă, prin toate mijloacele, să oblige petenții să depună dosare de certificare a conformității cu normele de igienă și sănătate publică, deși aceasta este o opțiune și NU o obligație. 

Anexa nr. 1 a Ordinului 1798 din 2007 al ministrului mediului conține un table, în care este prezentată lista activităților supuse procedurii de emitere a autorizației de mediu. În această listă, activitatea de restaurant este menționată cu condiția ca restaurantul să aibă peste 100 locuri. 

restaurant  > 100 locuri

De obicei, restaurantele (fast-food, sau de alt tip) din mall-uri nu au locuri proprii, iar locurile din food court sunt comune și sunt întreținute chiar de centrul comercial respectiv, astfel că aceste unități se încadrează, de obicei, în categoria celor care nu au nevoie de Autorizație de Mediu, situație în care Agenția de Protecție a Mediului poate emite, la cerere, un punct de vedere, care este denumite în mod uzual, Negație. 

Cele mai solicitate servicii

Alege pachetul care ti se potriveste sau contacteaza-ne pentru a configura o oferta personalizata
BASIC

Colaborarea se desfășoară exclusiv online și se pretează situațiilor uzuale, fără particularități, în care putem asigura servicii de calitate prin aplicarea unor proceduri de rutină. Timpul de lucru este redus și alocat activităților esențiale.

de la 650 Lei
SERVICII Incluse
  • * B *analiza actelor furnizate de beneficiar
  • * B *discuții telefonice, email-uri, comunicare prin intermediul contului
  • DSVconcepere și redactare documente, pregătire dosar(e), altele
  • DSVdepunere dosar(e), completări cereri, formulare, altele
  • DSPpregătire Adresă către DSP + set minimal de documente
  • DSPdepunere dosar(e), completări cereri, formulare, altele
  • * * *consultanță generală și îndrumări practice
  • APMpregătim scenarii de lucru, concepem și redactăm documente, altele
  • APMdepunere dosar(e), completări cereri, formulare, altele
  • DSVrealizare plan de amenajare/ concepere, sau optimizare circuite funcționale
ACTIVITATI desfasurate
  • analizăm informațiile și documentele furnizate de beneficiar
  • întocmim adrese, completăm cereri și alte formulare, pregătim dosarele
  • depunem dosarele la instituții și verificăm stadiul demersurilor
TIMP de lucru. PRET
4 ore Pret Pachet
650 lei
OPTIM

Include, în plus față de Oferta Basic, conceperea planului de amenajare și utilare, precum și o disponibilitate mai mare pentru beneficiar. Pachetul se pretează pentru activități de volum mic spre mediu și este optimizat să răspundă nevoilor întâlnite frecvent în activitatea practică.

de la 1390 Lei
SERVICII Incluse
  • * O *analiza actelor furnizate de beneficiar
  • * O *discuții telefonice, email-uri, comunicare prin intermediul contului
  • * * *consultanță generală și îndrumări practice
  • DSVconcepere și redactare documente, pregătire dosar(e), altele
  • DSVrealizare plan de amenajare/ concepere, sau optimizare circuite funcționale
  • DSVdepunere dosar(e), completări cereri, formulare, altele
  • DSPpregătire Adresă către DSP + set minimal de documente
  • DSPdepunere dosar(e), completări cereri, formulare, altele
  • APMpregătim scenarii de lucru, concepem și redactăm documente, altele
  • APMdepunere dosar(e), completări cereri, formulare, altele
  • * * *deplasări de lucru la sediul/ sediile beneficiarlui
  • DSVverificare stadiu și asigurarea relației cu instituția (susținerea dosarului)
ACTIVITATI desfasurate
  • analizăm informațiile și documentele furnizate de beneficiar
  • întocmim adrese, completăm cereri și alte formulare, pregătim dosarele
  • concepem, sau optimizăm planul de amenajare și utilare în urma discuțiilor cu beneficiarul
  • depunem dosarele la instituții și verificăm stadiul demersurilor
TIMP de lucru. PRET
8 ore Pret Pachet
1390 lei
PREMIUM

Include, în plus față de Pachetul Optim, o disponibilitate mai mare pentru beneficiar în fiecare dintre activitățile desfășurate. În general, se potrivește nevoilor unor activități mici și medii, care prezintă diverse particularități.

de la 2450 Lei
SERVICII Incluse
  • * P *analiza actelor furnizate de beneficiar
  • * P *discuții telefonice, email-uri, comunicare prin intermediul contului
  • * * *consultanță generală și îndrumări practice
  • * * *deplasări de lucru la sediul/ sediile beneficiarlui
  • * * *întâlnire la sediul beneficiarului pentru evaluare spațiu/ verificare amenajări/ utilaje/ circuite, altele
  • DSVconcepere și redactare documente, pregătire dosar(e), altele
  • DSVrealizare plan de amenajare/ concepere, sau optimizare circuite funcționale
  • DSVdisponibilitate pentru întâlniri suplimentare și alte activități
  • DSVdepunere dosar(e), completări cereri, formulare, altele
  • DSVverificare stadiu și asigurarea relației cu instituția (susținerea dosarului)
  • DSPpregătire Adresă către DSP + set minimal de documente
  • DSPdepunere dosar(e), completări cereri, formulare, altele
  • APMpregătim scenarii de lucru, concepem și redactăm documente, altele
  • APMdepunere dosar(e), completări cereri, formulare, altele
  • DSPconcepere, sau optimizare circuite funcționale, întocmire memoriu tehnic, altele
  • DSVdisponibilitate pentru refacere acte și modificări detalii proiect
ACTIVITATI desfasurate
  • analizăm informațiile și documentele furnizate de beneficiar
  • întocmim adrese, completăm cereri și alte formulare, pregătim dosarele
  • concepem, sau optimizăm planul de amenajare și utilare în urma discuțiilor cu beneficiarul
  • depunem dosarele la instituții și verificăm stadiul demersurilor
TIMP de lucru. PRET
14 ore Pret Pachet
2450 lei
Alege serviciile noastre si beneficiaza de AVANTAJELE CONTULUI DE CLIENT
STATUS IN TIMP REAL

Verifici stadiul fiecarui demers in timp real

DOCUMENTE SCANATE

Documente scanate, pe masura ce le obtinem

RAPORT DE ACTIVITATE

Vezi raportul de activitate detaliat in timp real

EXECUTIE RAPIDA

Eficienta ridicata si termene reduse de executie

Solicita oferta personalizata

Ce servicii îți sunt necesare?

Poți completa formularul de mai jos,   
sau ne poți contacta telefonic.  

Dacă nu știi exact, ce servicii te interesează pentru fast-food-ul tău, sună-ne! 
Consultanții noștri îți vor adresa întrebări ajutătoare

Vom stabili împreună o scurtă listă de activități și demersuri relevante, 
După care îți vom transmite o Ofertă de servicii.

Oferta rapida asistata/call-center

Preferi să ne contactezi telefonic? Ne găsești de Luni până Vineri între 09.00 - 18.00

Completeaza formularul si te vom contacta cand doresti pentru Ofertare Rapida
Ofertare Rapida
x

Designed and developed by

Top

Acest site foloseşte cookies. Navigând în continuare vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor.

Detalii aici De acord