0730 50 40 10

Bar/ cafenea/ ceainărie

Autorizații de funcționare

și alte Documente pentru funcționarea legală

Cum procedez?

Cât durează să le obțin?

Cât costă serviciile unui consultant?

Pot funcționa înainte de a obține autorizația?

Găsești toate răspunsurile aici, în această pagină! 

 

Autorizatii Bar, cafenea, ceainărie

Activitatea de Bar și derivatele sale ( cafenea, ceainărie, altele) sunt activități de alimentație publică, deși, conform definiției, servesc doar băuturi
În mod logic, autorizațiile necesare funcționării legale sunt cam aceleași cu cele necesare unui restaurant, însă nivelul de exigență și aspectele concrete diferă și sunt adaptate nevoilor fiecărui tip de activitate. 

În mod uzual, vei avea nevoie de: Autorizația de funcționare emisă de primărie, sau poliția locală, iar pentru a o obține, vei avea nevoie de: Documentul de Înregistrare Sanitară Veterinară, Autorizația ISU (sau Negația, în funcție de caz), precum și alte documente legale... [vezi lista completă în tab-ul Documente]

Cum deschid barul?

Alege spațiul și fă verificările necesare: 

  • pe de o parte, verifică dacă poți deschide un bar, dacă sunt necesare modificări constructive și care sunt reglementările urbanistice locale? 

  • pe de altă parte, vezi dacă spațiul se pretează pentru bar, cafenea, sau ceainărie, dacă pot fi organizate circuitele de lucru, dacă pot fi amenajate toatele și, nu în ultimul rând, cunoaște-i pe vecinii spațiului 

Unele dintre demersuri pot fi făcute simultan, cum ar fi cel de la Direcția Sanitară Veterinară și cel de la ISU, așa că vei economisi timp, însă la primărie vei putea depune dosarul abia după ce obții toate celelalte documente.


Specialiștii  JF  analizează și îți prezintă o imagine realistă a situației în care te afli,
Vei afla, astfel, ce ai de făcut pentru a funcționa în deplină legalitate.


Pot funcționa fără autorizație?

Să gândim pragmatic și să analizăm din mai multe perspective.

1. Dacă ai deschis barul și nu ai făcut nici un demers legal, timpul curge împotriva ta! 

Să zicem că ”te vei înțelege” în vreun fel cu cei care vin în control... Dar de câte ori se va întâmpla asta? Pentru cât timp?

2. Ai inițiat demersurile legale, dar ai deschis barul înainte să obții toate autorizațiile necesare funcționării legale. 

Aceasta este situația cea mai frecvent întâlnită, iar autoritățile sunt înclinate să arate o anumită doză de indulgență, mai ales dacă ești aproape de finalul demersurilor de autorizare, sau în alte situații concrete în care poți face dovada faptului că faci eforturi în acest sens. 

3. Ai deschis barul după ce ai obținut toate autorizațiile 

Este varianta ideală, însă în realitate, datorită mecanismelor birocratice ineficiente, este foarte rar întâlnită. 

De ce? Pentru că toate aceste mecanisme și proceduri sunt concepute și aplicate de oameni, care nu au nici o legătură cu mediul privat, care nu sunt interesați și nu înțeleg faptul că antreprenorul își asumă o serie întreagă de costuri (chirie, salarii, impozite, altele), că prelungirile repetate îl pot face să piardă oameni valoroși, pe care i-a găsit cu greu, aspecte care pot influența negativ evoluția afacerii sale. 


Specialiștii  JF  analizează și îți prezintă o imagine realistă a situației în care te afli,
Vei afla, astfel, ce ai de făcut pentru a funcționa în deplină legalitate

 august 2022: Autorizare DSV fast-food, sau catering-mic, ori pizza delivery


[vezi Servicii ]     [vezi Documente]    [vezi Tarife]

Info

Ai hotărât să deschizi un bar, o cafenea, sau o ceainărie? Cum începi? Ce este important?

Cu ce te poate ajuta  JF  ?

Bar, Cafenea, Ceainărie. Înființare și Autorizații 

  • Analizăm actele spațiului/ imobilului, precum și restricțiile prevăzute de legislația urbanistică, sanitară veterinară, sănătate publică, altele, astfel încât să știi ce poți face și în ce condiții, dar mai ales, ce nu poți să faci în spațiul respectiv! 

  • Ai înființat firma, sau punctul de lucru? Dacă nu, o putem face noi! 

  • Oferim consultanță privind corecta amenajare și utilare, după care depunem dosarul la DSVSA și îțu spunem cum să te pregătești pentru controlul de autorizare. Dacă ai nevoie, te putem asista! 

  • Facem demersurile necesare la Direcția de Sănătate Publică 

  • Oferim consultanță și facem demersurile necesare la ISU 

  • Facem demersurile necesare la Agenția de Protecție a Mediului. 

  • Pentru unele lucrări de amenajare constructivă pot fi necesare demersuri urbanistice, care, într-o anumită măsură pot fi efectuate în paralel  cu demersurile de autorizare în vederea funcționării 

  • De asemenea, vom depune dosarul la primărie/ sau/ poliția locală (acolo unde este cazul). 

  • Dacă localul are și o terasă, în unele situații pot fi necesare demersuri de autorizare pentru funcționarea terasei 

  • Iar în unele situații pot fi necesare avize de urbanism pentru terasă, sau demersuri de amplasare a unei astfel de terase pe domeniul public. 

Putem oferi consultanță, întocmim actele și relaționăm cu fiecare instituție.


Specialiștii  JF  analizează și îți prezintă o imagine realistă a situației în care te afli,
Vei afla, astfel, ce ai de făcut pentru a funcționa în deplină legalitate.


Ne vom ocupa de toate aceste demersuri și multe altele!

Iar tu să te poți ocupa de dezvoltarea afacerii tale! 

[vezi Documente]    [vezi Tarife]

Înainte de începerea oricărei activități comerciale este înțelept să facem câteva verificări. 

Pentru a deschide un bar/ cafenea, principalele verificări, pe care ar trebui să le faci, sunt:

  • reglementările urbanistice, pe de o parte 

    • pot exista restricții privind funcționarea anumitor tipuri de afaceri în anumite zone 

  • aspecte referitoare la construcția propriu-zisă, cum ar fi: 

    • desținația construcțivă 

    • amenajările necesare 

    • sau chiar vecinii 

[vezi - consultanță - de ce autorizații am nevoie?]

Normele sanitare veterinare își găsesc aplicare în activitatea de bar, cafenea, sau ceainărie, deși, până în urmă cu câțiva ani DSV nu lua în evidență aceste tipuri de afaceri. 

Respectarea normelor sanitare veterinare implică, mai întâi, o amenajare și utilare corectă a spațiului, urmată de demersurile de înregistrare propriu-zise.

Este adevărat că barurile nu sunt evaluate cu aceeași exigență precum restaurantele, fiindcă aici sunt servite doar băuturi, astfel că activitățile propriu-zise sunt mai puțin complexe decât în cazul altor activități de alimentație publică, cum ar fi restaurantul, însă normele sanitare veterinare au rolul lor bine definit, iar respectarea acestor norme este verificată periodic, începând cu controlul de autorizare. 

Pentru activitatea de bar, cafenea, ceainărie se emite un Document de Înregistrare Sanitară Veterinară și nu o Autorizație. 

Activitatea de bar nu implică demersuri de autorizare la Direcția de Sănătate Publică și/ sau Agenția de Protecție a Mediului. 

Însă, deoarece primăriile solicită documente oficiale emise de aceste instituții, toți cei care își propun să obțină autorizații de funcționare pentru un bar, cafenea, sau ceainărie, sunt nevoiți să facă demersuri prealabile la DSP și APM. 

În mod normal, sunt suficiente niște răspunsuri oficiale, prin care instituțiile respective comunică faptul, că nu sunt necesare demersuri de autorizare. 

Cei de la ISU sunt interesați, în primul rând, de siguranța clienților și angajaților și mai ales de măsurile de prevenire și combatere a incendiilor, dar nu numai de acestea!

Din această perspectivă, nu există diferențe majore între activitatea de bar, cafene, ceanărie și cea de restaurant, sau de salon de evenimente, fiindcă, din perspectiva ISU măsuirile trebuie adaptate în funcție de: 

  • dimensiunile spațiului și

  • numărul de persoane 

La fel ca în în cazul celorlalte activități sus-menționate:

(1) Noi analizăm actele furnizate de beneficiar, întomim o Adresă, sau un foarte scurt memoriu în care descriem imobilul și prezentăm o serie de informații relevante pentru pompieri; 

(2) Dacă este necesar, obținem documente suplimentare de la OCPI,

(3) Depunem setul de acte la ISU;

(4) ISU analizează și ne dă un răspuns oficial (Negație, dacă vor considera că nu este necesară autorizarea).

Documente

Autorizația de Funcționare și Documentul de Înregistrare Sanitară Veterinară sunt principalele acte oficiale emise pentru acest tip de activitate comercială. 

Consiliile Locale au adoptate hotărâri, prin care reglementează procedurile de emitere a Autorizațiilor de Funcționare, cu excepția localităților mai mici.

De obicei, primăria solicită o serie de autorizații prealabile și documente din partea diverselor autorități de reglementare, supraveghere și control, începând cu Documentul de Înregistrare Sanitară Veterinară

Din setul uzual de acte mai fac parte:

  • Document emis de DSP, care poate fi un simplu Răspuns oficial (Negație), sau o Notificare de Certificare a Conformității cu normele de igienă și sănătate publică 

  • Document emis de ISU, care poate fi un simplu Răspuns oficial (Negație), sau o Autorizație de Securitate la Incendiu 

Bineînțeles, în funcție de situație mai pot fi necesare și alte documente. 

[vezi Tarife]

Să le recapitulăm: 

Este emisă de primărie, sau de poliția locală, în baza unei hotărâri de consiliu local, care stabilește procedura de emitere și lista documentelor neceare. 

În București fiecare consiliu local a emis câte o hotărâre, prin care barurile, cafenelele și ceainăriile fac parte din aceeași categorie cu restaurantele, astfel că într-un sector avem o singură procedură de autorizare pentru ambele tipuri de activități, dar procedura de autorizare prezintă diferențe de la un sector la altul pentru același tip de activitate. 

Însă experiența relaționării cu fiecare instituție e diferită. În general, este mult mai bine atunci când lucrezi direct cu primăria, chiar dacă anumite atribuții sunt în competența poliției locale, așa cum e cazul în Sectorul 3. 

Dar experiența de lucru nu e la fel de plăcută în relația cu Poliția Locală Sector 2, pe care Consiliul Local Sector 2 a desemnat-o ca instituție competentă să emită Autorizații de Funcționare în acest sector. 

Până acum câțiva ani DSV nu lua în evidență barurile, cafenelele și ceainăriile. 

Însă, pentru funcționarea legală, în momentul de față este necesară obținerea Documentului de Înregistrare Sanitară Veterinară

La fel ca în cazul restaurantului, sau al altor activități de alimentație publică, procedura implică depunerea unei cereri și a unui set de documente la registratura DSVSA.

Ulterior, o echipă DSVSA va veni în control, pentru a verifica circuitele funcționale și documentele societății. Dacă totul este în regulă, înspectorii DSVSA vor întocmi un referat prin care vor propune conducerii instituției emiterea Documentul de Înregistrare sanitară veterinară. Informații detaliate aici

Certificarea conformității cu normele de igienă și sănătate publică este opțională pentru baruri, cafenele și ceainării, ba chiar și pentru restaurante, chiar dacă e mai greu să explici asta unora dintre funcționari, cum ar fi cei de la Poliția Locală Sector 2. 

Răspunsul oficial DSP (Negația) este suficient(ă) pentru a clarifica situația. 

Doar pentru funcționarii mai puți informați, precizăm faptul că Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1030/ 2009 modificat prin Ordinul nr. 15 din 14 ianuarie 2020 prevede clar că

Certificarea conformităţii cu normele de igienă şi sănătate publică este obligatorie pentru:
a) activităţile de utilizare a produselor biocide pentru dezinfecţie, dezinsecţie şi deratizare în spaţiile utilizate de populaţie;
b) activităţile de coafură şi alte activităţi de înfrumuseţare."

Pentru activitățile de bar, cafenea, ceainărie, s.a. certificarea conformității cu normele de igienă și sănătate publică este opțională, nu obligatorie.

Barurile, cafenelele, sau ceainăriile, care funcționează în spații mai mici de 200 mp nu au nevoie, de obicei, de Autorizație de Securitate la Incendiu.

Însă există și alte criterii după care ISU evaluează spațiile în care funcționează un local, astfel că e bine să vă adresați acestei instituții pentru a primi un răspuns oficial. 

Dacă spațiul nu se încadrează în categoria celor pentru care este necesară avizarea/ autorizarea privind securitatea la incendiu, ISU va emite așa-numita Negație

Demersurile pentru obținerea acestor documente pot fi necesare în mai multe situații, cum ar fi: 

  • atunci când sunt necesare anumite modificări constructive dintre cele, care pot fi făcute doar cu Autorizație de Construire, 

Nu aveți nevoie de așa ceva, dacă puneți gresie și faianță. 

Dar Autorizația de Construire este necesară atunci când se intervine asupra golurilor de uși, sau sunt modificate branșamente.

 

  • când trebuie schimbată destinația constructivă a unui spațiu, 

Cum se întâmplă în cazul în care vrei să deschizi un local într-o vilă, sau o casă frumoasă și bine poziționată.

 

  • pentru montarea unei reclame 

Legislația actuală prevede această procedură, chiar și pentru cele mai simple soluții tehnice. Este adevărat că lista avizelor este mult mai scurtă, dar procedura implică oblținerea unui Certificat de Urbanism, apoi obținerea avizelor, după care urmează demersul pentru obținerea Autorizației de Construire

În București există două situații frecvent întâlnite, în care este necesar Avizul de amplasare al unei terase sezoniere

  • atunci când imobilul în care funcționează localul este situat într-una dintre cele 98 zone protejate ale capitalei, chiar dacă terasa propriu-zisă va fi amplasată pe teren privat, 

  • când  imobilul în care funcționează localul este situat într-o zonă protejată, iar firma care deține Autorizația de Funcționare a localului este interesată de amplasarea unei terase sezoniere pe domeniul public aflat în fața localului. 

În acest ultim caz, după obținerea Avizului de Urbanism, firma trebuie să mai facă demersuri la Direcția de Impozite și Taxe Locale pentru calcularea impunerii (taxei de ocupare a domeniului public). 

Categorii de Servicii

Pachetele de servicii în ordinea lor firească sunt:
Verificare

Este vorba de verificarea felului în care spațiul propus de beneficiar se pretează pentru desfășurarea activităților de alimentație publică.   

Include consultanță generală și o vizită la spațiu (doar în București-Ilfov).

Pachetul NU include demersuri propriu-zise și precede serviciile din pachetul Standard.

de la 475 Lei
SERVICII Incluse
  • * * *analizăm informațiile și documentele furnizate de beneficiar
  • VERIFdeplasări de lucru la sediul/ sediile beneficiarlui
  • VERIFîntâlniri la sediul/ sediile beneficiarului, evaluare spațiu/ amenajări, altele
  • * * *purtăm discuții telefonice, scriem email-uri, comunicăm prin intermediul contului
  • * * *activități de birou (project management) în relația cu terț(i)-colaborator(i)
TIMP de lucru. PRET
2 ore Pret Pachet
475 lei
Standard

Analizăm un volum mai mare de documente, comunicăm constant cu beneficiarul pentru clarificarea detaliilor și îi oferim consultanță și îndrumări, lucrăm memoriul tehnic și pregătim dosarele pentru DSP și DSP

După depunerea dosarelor, vom păstra legătura telefonic și pe email și vă vom spune cum și cu ce să vă pregătiți pentru controalele de autorizare.
Ne asumăm depunerea dosarelor doar în București și jud. Ilfov

La conceperea prezentului pachet de servicii am avut în vedere nevoile unităților relativ mici, cu circuite simple, sau integrate unui food court (circuite prealabile existente). 

de la 1575 Lei
SERVICII Incluse
  • * * *analizăm informațiile și documentele furnizate de beneficiar
  • * * *purtăm discuții telefonice, scriem email-uri, comunicăm prin intermediul contului
  • DSVconcepere și redactare documente, pregătire dosar(e), altele
  • DSVdisponibilitate pentru activități de suport (telefonic și pe email)
  • DSVdepunere dosar(e), completări cereri, formulare, altele
  • DSVverificare stadiu și asigurarea relației cu instituția (susținerea dosarului)
  • DSPconcepere și redactare memoriului tehnic pentru dosarul de certificare DSP
  • DSPpregătire dosar de certificare a conformității cu normele de igienă și sănătate publică
  • DSPdepunere dosar(e), completări cereri, formulare, altele
  • DSPverificare stadiu și asigurarea relației cu instituția (susținerea dosarului)
  • DSV-Pconsultanță generală și îndrumări în întâlnire la sediul prestatorului
  • DSV-Pconcepere și redactare 5 proceduri std. conf. principiilor HACCP
  • VERIFîntâlniri la sediul/ sediile beneficiarului, evaluare spațiu/ amenajări, altele
  • VERIForice alte activități conexe, sau deplasări la sediile instituțiilor, ori la sediul/ sediile beneficiarului
  • DSPdisponibilitate pentru activități de suport (telefonic și pe email)
  • DSPorice alte activități realizate de prestator în susținerea demersului
TIMP de lucru. PRET
7 ore Pret Pachet
1575 lei
Std._Plus

Include un demers simplificat la ISU prin care solicităm un punct de vedere oficial privind eventuala obligație legală de a efectua demersuri de avizare/ autorizare privind securitatea la incendiu pentru spațiul propus de beneficiar.

În urma analizei documentelor și informațiilor, ISU poate emite un răspuns negativ (adică NU este necesară autorizarea), sau pozitiv, caz în care trebuie să efectuați demersuri de avizare/ autorizare (NU sunt incluse în ofertă!). 

Suplimentar, putem efectua un demers similar la Agenția de Protecție a Mediului, pentru situațiile în care primăria vă solicită un astfel de document în procedura de autorizare. 

de la 450 Lei
SERVICII Incluse
  • * * *analizăm informațiile și documentele furnizate de beneficiar
  • * * *îi comunicăm beneficiarului comentariile noastre privind actele prezentate
  • ISUpregătim scenarii de lucru, concepem și redactăm adrese, altele
  • ISUdepunere dosar(e), completări cereri, formulare, altele
  • APMpregătim scenarii de lucru, concepem și redactăm documente, altele
  • APMdepunere dosar(e), completări cereri, formulare, altele
  • ISUdisponibilitate pentru întâlniri suplimentare și alte activități
  • ISUorice alte activități conexe, sau deplasări la sediile instituțiilor, ori la sediul/ sediile beneficiarului
  • APMverificare stadiu și asigurarea relației cu instituția (telefonic și pe email)
  • ISUactivități de project management în relația cu terți-colaboratori (arhitect, verificatori, experți, s.a.)
ACTIVITATI desfasurate
  • analizăm informațiile și documentele furnizate de beneficiar
  • întocmim adrese, completăm cereri și alte formulare, pregătim dosarele
  • concepem, sau optimizăm planul de amenajare și utilare în urma discuțiilor cu beneficiarul
  • depunem dosarele la instituții și verificăm stadiul demersurilor
TIMP de lucru. PRET
2 ore Pret Pachet
450 lei
Alege serviciile noastre si beneficiaza de AVANTAJELE CONTULUI DE CLIENT
STATUS IN TIMP REAL

Verifici stadiul fiecarui demers in timp real

DOCUMENTE SCANATE

Documente scanate, pe masura ce le obtinem

RAPORT DE ACTIVITATE

Vezi raportul de activitate detaliat in timp real

EXECUTIE RAPIDA

Eficienta ridicata si termene reduse de executie

Solicita oferta personalizata

Ce servicii îți sunt necesare?

Poți completa formularul de mai jos,   
sau ne poți contacta telefonic.  

Dacă nu știi exact, ce servicii te interesează pentru barul, sau cafeneaua ta, sună-ne! 
Consultanții noștri îți vor adresa întrebări ajutătoare

Vom stabili împreună o scurtă listă de activități și demersuri relevante, 
După care îți vom transmite o Ofertă de servicii.

Oferta rapida asistata/call-center

Preferi să ne contactezi telefonic? Ne găsești de Luni până Vineri între 09.00 - 18.00

Completeaza formularul si te vom contacta cand doresti pentru Ofertare Rapida
Ofertare Rapida
x
Portofoliu
Mai multe din Portofoliu

Designed and developed by

Top

Acest site foloseşte cookies. Navigând în continuare vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor.

Detalii aici De acord