0730 50 40 10

Acord de Funcționare și/sau 
Acordul de Desfășurare a Activității

conform Regulamentului din 12 decembrie 2024 privind desfășurarea activităților comerciale pe raza administrativ-teritorială a Sectorului 1 al Municipiului București [actualizare 2025]

 

Cine are nevoie de Acord de Funcționare? 

Cine are nevoie de Acord de Desfășurare a Activităților?

 

Noutăți și aspecte specifice Sectorului 1

De ce să apelezi la un consultant?


 

Cine are nevoie de Acord de Funcționare în Sectorul 1?

Autorizația de Funcționare emisă de Primăria Sectorului 1 a devenit Acord de Funcționare odată cu intrarea în vigoare a Hotărârii Consiliului Local Sector 1 nr. 236 din 12.12.2024 pentru adoptarea Regulamentului privind desfășurarea activităților comerciale pe raza administrativ-teritorială a Sectorului 1 al Municipiului București.

Conform noului regulament privind desfășurarea activităților comerciale, Acordul de Funcționare este necesar pentru desfășurarea activităților de alimentație publică și a activităților recreative și distractive, care se regăsesc în următoarele coduri CAEN (Rev.2): 

5610 Restaurante 
5621 Activităţi de alimentaţie (catering) pentru evenimente 
5629 Alte servicii de alimentaţie
5630 Baruri şi alte activităţi de servire a băuturilor 
9321 Bâlciuri şi parcuri de distracţii
9329 Alte activităţi recreative şi distractive 

 

În fapt, clasele CAEN sus-menționate sunt prezentate chiar în prima parte a formularului cererii pentru emiterea Acordului de Funcționare. 

Bineînțeles, pe măsură ce agenții economici vor face demersuri la Registrul Comerțului pentru trecerea la noua clasificare CAEN Rev.3, noul regulament se va aplica noilor coduri CAEN Rev.3 rezultate în urma procesului de recodificare. 
De exemplu, codul CAEN (Rev.2) 5610 restaurante corespunde noului cod CAEN (Rev.3) 5611 restaurante.   

 

Vezi mai jos cererea (formularul) pentru emiterea Acordului de Funcționare, precum și un Acord de Funcționare emis de Primăria Sectorului 1 (anonimizat).

Cerere Acord de Functionare Acord de Functionare

 

Cine are nevoie de Acord de Desfășurare a Activităților în Sectorul 1?

Acordul de Desfășurare a Activităților a fost introdus de Primăria Sectorului 1 odată cu intrarea în vigoare a Hotărârii Consiliului Local Sector 1 nr. 236 din 12.12.2024 pentru adoptarea Regulamentului privind desfășurarea activităților comerciale pe raza administrativ-teritorială a Sectorului 1 al Municipiului București.

Conform regulamentului sus-menționat, Acordul de Desfășurare a Activităților este necesar tutror operatorilor economici, care desfășoară activități comerciale și prestări de servicii prevăzute în Anexa la OG nr.99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor de piata pe raza Sectorului 1 al municipiului București. 

 

Practic, este vorba de multe alte activități de comerț și prestări servicii, cum ar fi cele ale magazinelor de orice fel, servicii de înfrumusețare, vulcanizări, service auto, întreținere corporală, sau alte activități comerciale. Bineînțeles, chiar dacă OG 99/ 2000 face referire la vechea clasificare CAEN, noul regulament se va aplica și noilor coduri CAEN Rev.3 rezultate în urma procesului de recodificare. 

 

Vezi mai jos cererea (formularul) pentru emiterea Acordului de desfășurare a activităților comerciale, precum și un Acord de desfășurare a activităților comerciale emis de Primăria Sectorului 1 (anonimizat).

 

 

Noutăți și aspecte specifice Sectorului 1

Principala noutate apărută odată cu intrarea în vigoare a Hotărârii Consiliului Local Sector 1 nr. 236 din 12.12.2024 pentru adoptarea Regulamentului privind desfășurarea activităților comerciale pe raza administrativ-teritorială a Sectorului 1 al Municipiului București este reprezentată de introducerea Acordului de Desfășurare a Activităților

Vechea HCL Sector 1 nr. 421 din 2017 prevedea doar o procedură de emitere a unei Autorizații de Funcționare pentru desfășurarea activităților de alimentație publică, dar era foarte greoaie, iar dosarul conținea peste 20 de documente. 

 

Noua procedură simplifică în mod semnificativ demersul de autorizare și relația cu Primăria Sectorului 1, dar introduce și o serie de elemente de noutate, care nu existau în vechiul regulament. 

  • Pe lângă apariția Acordului de Desfășurare a Activităților, Consiliul Local Sector 1 a decis să folosească termenul de Acord de Funcționare în locul vechii denumiri de Autorizație de Funcționare, dar noutățile nu se opresc aici!..

 

Noutățile cu cel mai mare impact asupra activității agenților economici din Sectorul 1 sunt reprezentate de prevederile referitoare la Orarul de Funcționare, mai exact: 

  • Funcționarea după ora 22.00, dar nu mai târziu de ora 24.00 / 00.00 implică, pe lângă obținerea acordului vecinilor, plata unei taxe de 5000 Lei pe an, pe lânga taxa anuală adoptată de Consiliul General al Municipiului București. 

  • Pe de altă parte, conform noului regulament ”Tariful pentru eliberarea acordului privind orarul de functionare cuprins intre 22:00 - 08:00 este în cuantum de 20.000 lei/ an pentru fiecare acord”, pe lânga taxa anuală adoptată de CGMB. 

 


Serviciile  JF  se adresează celor care își prețuiesc timpul  


 

De ce să apelezi la un consultant?

Dacă lucrezi pe cont propriu, 

Dacă decizi să lucrezi cu noi,

[1.] Verificăm actele beneficiarului, 

[2.] Oferim consultanță/ Informăm beneficiarul,

[3.] Pregătim setul de documente și depunem dosarul.

 

Pe cont propriu, 

Dacă ești la început și bugetul e mai mic, ai putea alege să faci chiar tu aceste demersuri. În acest caz trebuie să te înarmezi cu răbdare, să studiezi cu atenție informațiile furizate aici și pe site-ul primăriei, să completezi formularele și să depui setul de acte. 

Completarea formularelor (cerere și declarație) nu ar trebui să pună probleme nimănui. Documentele nu sunt foarte tehnice, iar pentru completarea lor sunt necesare informații intuitive. 

 

Lista documentelor, pe care trebuie să le atașezi acum cererii, este mult mai scurtă decât cea de anul trecut, însă, așa cum scrie chiar pe Acordul de Funcționare / Desfășurare a Activității emis de Primăria Sectorului 1, agentul economic are obligația deținerii tuturor avizelor și autorizațiilor prealabile, conform tipului de activitate desfășurată. 

 

De exemplu, dacă este vorba de o activitate de restaurant, chiar dacă Primăria Sectorului 1 nu mai cere prezentarea avizelor și autorizațiilor prealabile, pentru funcționarea legală agentul economic trebuie să dețină: 

  1. Documentul de Înregistrare sanitară veterinară emis de Direcția Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor,  

  2. Notificarea de Certificare a conformității cu normele de Igienă și sănătate publică emis de Direcția de Sănătate Publică, 

  3. Dacă este cazul, Aviz și Autorizație de Securitate la Incendiu emisă de ISU, 

  4. Dacă este cazul, Autorizație de Mediu (eventual, Decizia anuală de vizare). 

 

Dacă decizi să lucrezi cu noi, 

 

[1.] Verificăm actele beneficiarului 

O bună parte dintre cei, care apelează la serviciile noastre, o fac pentru că timpul lor este mai prețios decât suma de bani pe care o plătesc pentru aceste servicii!

Înainte de inițierea oricărui demers, este necesar să verificăm, dacă documentele beneficiaurlui îndeplinesc exigențele instituției, să vedem dacă lipsește ceva și dacă există vreo soluție legală pentru a compensa lipsa, iar în anumite situații, trebuie să stabilim un scenariu de lucru și să evaluăm șansele de succes ale demersului. 

 

[2.] Informăm beneficiarul și oferim consultanță 

În urma analizei vom cunoaște situația și vom putea informa beneficiarul privind eventuale lipsuri. 

De asemenea, în baza experinței noastre am putea discuta scenarii și propune soluții. 

Bineînțeles, vom putea informa beneficiarul cu privire la îndeplinirea altor condiții în vederea funcționării legale, deținerea altor avize și autorizații prealabile, sau ulterioare demersului la Primăria Sectorului 1.

 

[3.] Întocmim setul de documente și depunem dosarul 

Pe baza documentelor și informațiilor furnizate de beneficiar, vom completa formularele, vom pregăti setul de documente și vom depune dosarul în vederea obținerii acordului. 

Ulterior, în funcție de caz, am putea reveni cu clarificări, sau completări, dacă vor fi solicitate de referentul instituției. 

 

La fel ca orice companie de consultanță, principalul criteriu pe baza căruia ne estimăm tarifele, este timpul de lucru alocat proiectului, care include, practic, toate tipurile de activități desfășurate (comunicare telefonică și pe email, analiza actelor beneficiaurlui, întocmirea documente, completare formulare, pregătire set de documente, întâlniri, deplasări și orice alte activități). 

 

Serviciile  JF  se adresează celor care își prețuiesc timpul


vezi  [Tarife]  

Categorii de Servicii

Pachetele de servicii în ordinea lor firească sunt:
Verificare

Analizăm documentele și informațiile furnizate de beneficiar și îi comunicăm observațiile noastre. Pachetul NU include deplasări. În cazul în care ați colaborat RECENT cu noi și în demersurile prealabile (la DSV, DSP, ISU, Mediu, altele), această etapă NU este necesară.

de la 336 Lei
SERVICII Incluse
  • * * *analizăm informațiile și documentele furnizate de beneficiar
  • * * *îi comunicăm beneficiarului comentariile noastre privind actele prezentate
  • * * *purtăm discuții telefonice, scriem email-uri, comunicăm prin intermediul contului
TIMP de lucru. PRET
2 ore Pret Pachet
336 lei
Standard

Pregătim setul de documente în vederea depunerii la registratura primăriei, sau online. Stabilim o întâlnire la sediul nostru, în care beneficiarul va semna documentele. După depunerea dosarului, vom păstra legătura, vom relaționa telefonic și pe email

de la 784 Lei
SERVICII Incluse
  • Pri. AFconcepere și redactare documente, pregătire dosar(e), altele
  • Pri. AFîntâlnire de lucru standard la sediul prestatorului
  • Pri. AFîntocmim dosarul pe baza documentelor disponibile; completăm cereri, formulare și alte documente
  • Pri. AFdepunere dosar(e), completări cereri, formulare, altele
  • Pri. AFverificăm stadiul demersurilor și comunicăm cu referenții instituției pentru clarificarea detaliilor
TIMP de lucru. PRET
4 ore Pret Pachet
784 lei
Plus_1

În mod uzual, dacă documentațiile furnizate sunt de calitate, iar dosarul este complet, demersul evoluează pozitiv și previzibil. Însă în ultima perioadă ”regulile s-au schimbat în timpul jocului” și continuă să fie schimbate, astfel că, pentru orice eventualitate, rămânem în contact cu instituția și cu beneficiarul, iar dacă este cazul, putem desfășura activități suplimentare.

de la 448 Lei
SERVICII Incluse
  • Pri. AFdisponibilitate pentru întâlniri suplimentare, discuții și consultări
  • Pri. AFcomunicăm cu beneficiarul în vederea identificării unei soluții, dacă sunt necesare completări în dosar
  • Pri. AFîntocmim Adrese de completare a dosarului depus anterior, dacă este cazul
  • Pri. AFsusținem dosarul în relația cu funcționarii instituției
TIMP de lucru. PRET
2 ore Pret Pachet
448 lei
Alege serviciile noastre si beneficiaza de AVANTAJELE CONTULUI DE CLIENT
STATUS IN TIMP REAL

Verifici stadiul fiecarui demers in timp real

DOCUMENTE SCANATE

Documente scanate, pe masura ce le obtinem

RAPORT DE ACTIVITATE

Vezi raportul de activitate detaliat in timp real

EXECUTIE RAPIDA

Eficienta ridicata si termene reduse de executie

Oferta rapida asistata/call-center

Preferi să ne contactezi telefonic? Ne găsești de Luni până Vineri între 09.00 - 18.00

Completeaza formularul si te vom contacta cand doresti pentru Ofertare Rapida
Ofertare Rapida
x

Designed and developed by

Top

Acest site foloseşte cookies. Navigând în continuare vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor.

Detalii aici De acord