Ultima actualizare: 15 Martie 2017

Start-up. Infiintare SRL-D

Infiintare SRL-D 

Îţi răspundem la întrebări -  

Facem dosarul pentru Registrul Comertului - 

Dacă nu ai timp, depunem noi dosarul -

Dacă nu eşti sigur(ă), te ajutăm noi -

Contabilitate GRATUITĂ în primele 3 luni!

 


 Calculator de Preţ 

<< afli preţul in 30 secunde! >>


 

Etapele demersului de infiintare a unui SRL-D

Este vorba de aceleasi etape precum in cazul infiintarii unui SRL, respectiv:

  • Rezervarea denumirii SRL-D-ului;

Se face pe loc la Registrul Comertului avand asupra d-voastra o copie a actului de identitate.

  • Intocmirea Actului Constitutiv si Declaratiile asociatilor;

Actul Constitutiv poate include maxim 5 clase de coduri CAEN. Documentul poate fi autentificat de notar, atestat de avocat, sau poate fi dat sub semnatura privata.

  • Declaratiile asociatilor 

Pe langa declaratiile uzuale, exista si o declaratie specifica SRL-D-ului. Ambele tipuri de declaratii pot fi date la notar, in fata unui avocat, sau direct la Registrul Comertului.

  • Specimenul de Semnatura al viitorului administrator al firmei; 

Poate fi dat la notar, sau direct la Registrul Comertului.

  • Sediul social al firmei

Poate fi stabilit, in mod uzual, in baza unui contract de comodat, sau de inchiriere inchieat direct cu SRL-d-ul in curs de infiintare.

  • Vecinii

In cazul sediilor sociale stabilite intr-un apartament, va fi necesar acordul vecinilor directi si al asociatiei de proprietari sau locatari.

  • Capitalul social

Trebuie varsat intr-un cont bancar inainte de depunerea dosarului la Registrul Comertului. Banca iti va cere Actul Constitutiv si Dovada rezervarii denumirii firmei.

  • Actele de identitate in copie

Asociatii si admiinistratorii firmei trebuie sa depuna in dosar copii ale actelor lor de identitate.

  • SRL-D plan start-upDeclaratiile cu activitatile desfasurate

 

In momentul depunerii dosarului la Registrul Comertului veti completa o declaratie in care veti specifica lista exacta a codurilor CAEN corepunzatoare activitatilor pe care doriti sa le desfasurati (model_2). In cazul in care firma nu va incepe activitatea chiar din momentul infiintarii, veti complete declaratia model_1.

Bineinteles, procedura prezentata este general valabila, insa in practica pot sa apara si elemente suplimentare specifice fiecarui caz in parte.

Daca ai nevoie de ajutor specializat, 

 

Aceasta este soluţia optimă, dacă:

>> ai o afacere mijlocie, sau mică <<

>> vrei să economiseşti bani (impozite) <<

>> vrei să obţii o finanţare nerambursabilă <<

 


Alege ce te interesează:

 

    Consultanţă - info aici, sau întâlnire la sediul nostru 

    Întocmirea dosarului - lista de acte aici, sau contactează-ne la sediul nostru 

    Depunerea dosarului - dacă nu ai timp să te ocupi personal 

 

 

 Calculator de Preţ 

<< afli preţul in 30 secunde! >>


Time-is-moneyDe asemenea, expertii nostri pot oferi suport in ceea ce priveste avizele si autorizatiile necesare pentru autorizarea activitatii, ce va fi desfasurata prin respectiva societate cu raspundere limitata intreprinzator debutant (SRL-D).

Sau suna la 0730 50 40 10

* Ne rezervam dreptul de a modifica Oferta si Termenul de valabilitate al acesteia in orice moment si fara notificare prealabila.

** Achitarea taxelor catre Registrul Comertului ramane in sarcina Beneficiarului.

 

Suport

Ai o întrebare? Contactează-ne acum!

  • Apelează-ne prin LiveSupport. Click aici.
  • Ne poți suna la telefon 0730 504 010
  • Lasă-ne un mesaj prin email. Click aici.

Ultima actualizare: 15 Martie 2017

Infiintare SRL-D Start-up. Infiintare SRL-D

 


 

 Calculator de Preţ 

<< afli preţul in 30 secunde! >>


 

Conditii legale pentru infiintarea unui SRL-D

Modificarea din 2015 a Ordonantei de Urgenta nr. 6 din 2011, a incurajat cu atat mai mult antreprenoriatul prin scoaterea criteriului de varsta (limitata initial la 35 ani), astfel incat mai multi intreprinzatori sa isi poata deschide o prima afacere. Au ramas in vigoare o serie de alte conditii puse antreprenorilor: 

  • sa nu mai fi detinut functia de asociat, administrator, actionar sau orice alt post de conducere intr-o intreprindere pe  intregul spatiu european, declarand acest fapt pe proprie raspundere, sub sanctiunea legii penale.
  • infiinteaza pentru prima data un SRL.
  • asociatul unui SRL D are capacitate juridica deplina

 

AVANTAJELE unui SRL-D

De ce aleg intreprinzatorii forma de SRL-D ? 

Facilitatile acordate prin OUG 6 / 2011, actualizata in iulie 2014 incep inca de la primele demersuri care trebuie efectuate in vederea infiintarii firmei. In continuare enumeram o parte din avantajele SRL D:

  • Scutirea de la plata taxelor de inregistrare in Registrul Comertului (aprox. 550 Lei)
  • Posibilitatea accesarii unor alocatii nerambursabile de cel mult 50% din valoarea proiectului aferent planului de afaceri, in limita a 10 000 Euro
  • Pentru creditele nu mai mari de 80.000 Euro, contractate de antreprenorii debutanti,  SRL D-ul poate  beneficia de garantii de pana la 80% din partea Fondului de Garantare a Creditelor 
  • Scutiri la  plata contributiilor sociale pentru maxim 4 angajati ce realizeaza venituri salariale in limita salariului mediu brut pe economie

 

DEZAVANTAJELE unui SRL-D

Infiintarea unui SRL D impune, de asemenea, o serie de conditii si restrictii :

  • Un prim dezavantaj ar consta in obligatia inregistrarii fiscale ca microintreprindere (platitor de impozit de 3 % din venit), 
  • Necesita  angajarea unui numar de minim 2 salariati si mentinerea acestora in activitate pe toata perioada de acordare a facilitatilor - 3 ani.
  • SRL D poate alege sa desfasoare doar un numar restrans de activitati
  • SRL D nu are voie sa intreprinda o serie de activitati  potrivit codului CAEN

ASOCIATII unui SRL -D

Societatea cu raspunderea limitata - Intreprinzator debutant se poate constitui prin:

  • asocierea a doi sau a cel mult 5 asociati, fiecare dintre acestia avand obligatia de a indeplini conditiile impuse de OUG 6 / 2011 revizuita ;
  • aportul unui singur asociat care este detinatorul tuturor partilor sociale;

 

ACTE necesare in demersul de infiintare SRL-D (SRL)

Principalele documentele, necesare pentru inregistrarea unui SRL-D, sunt:

  • copie carte de identitate/pasaport asociati (pentru asociati persoane fizice);
  • dovada sediului social (contract de inchiriere/ subinchiriere/ comodat etc.);
  • acordul Asociatiei de proprietari (formular);
  • acordul vecinilor (formular);
  • specimen de semnatura, care se poate da direct la Registrul Comertului, la Notar  sau la Consulat (pentru cei aflati in strainatate).

Lista documentelor necesare este minima. In functie de obiectul de activitate si situatia fiecarui SRL D infiintat, se pot solicita documente suplimentare. 

vezi lista completă de acte aici

Apeland la un consultant JuristFirme.ro, in calitate de nou venit in lumea antreprenoriatului, aveti beneficiul de efectua fara sincope demersurile necesare constituirii unui SRL D. In timpul in care expertii nostri se ocupa de aceste activitati, dumneavoastra va dezvoltati planul viitoarei afaceri. 

 



 Calculator de Preţ 

<< afli preţul in 30 secunde! >>


* Ne rezervam dreptul de a modifica Oferta si Termenul de valabilitate al acesteia in orice moment si fara notificare prealabila. 

** Achitarea taxelor catre Registrul Comertului ramane in sarcina Beneficiarului.

Suport

Ai o întrebare? Contactează-ne acum!

  • Apelează-ne prin LiveSupport. Click aici.
  • Ne poți suna la telefon 0730 504 010
  • Lasă-ne un mesaj prin email. Click aici.

Ultima actualizare: 11 Martie 2017

Acte necesare infiintare SRL-D

Ce acte trebuie sa contina dosarul depus la ONRC:

• Cerere (formular O.N.R.C.)
Atentie, daca folositi un formular descarcat de pe un alt site, decat cel al ONRC, verificati daca acesta mai este actual

• Cerere ANAF (formular ANAF de stabilire a sediului social)
Atentie, formularul se depune la ONRC

• Rezervarea denumirii firmei (formular ONRC)
Important: din 2009 se face exclusiv la nivel national, insa anterior acestui an se facea, in mod uzual, doar la nivel judetean.

• Act constitutiv 
Important: poate fi sub semnatura privata, ori atestat de catre avocat, sau autentificat de notarul public.
La intocmirea actului constitutiv trebuie lamurite, in mod obligatoriu, urmatoarele:
- obiect principal de activitate; 
- obiectele secundare de activitate; 
- denumire firmei (cu numarul rezervarii eliberate de catre O.N.R.C.)
- sediul firmei; 
- asociatii / administratorii firmei; 
- aportul la capitalul social al fiecaruia dintre asociati; 
- rata de participare la profit si pierderi; 
- alte clauze, dupa caz.

• Contract de comodat / inchiriere al spatiului unde se stabileste sediul social

• Acordul asociatiei de proprietari / locatari si al vecinilor
vezi formularul agreat de ONRC

• Copie actului de proprietate al sediului social

• Copie C.I./ Pasaport asociati

• Specimen de semnatura al administratorului (administratorilor) firmei

• Declaratii ale asociatilor firmei (atestate sau autentificate), daca nu au fost incluse in actul constitutiv 

• Procura asociatilor pentru persoana imputernicita sa depuna dosarul la O.N.R.C. (autentificata, daca este cazul)

• Dovada depunerii capitalului social la banca aleasa de asociatii firmei (in copie simpla)

• Declaratie (formular O.N.R.C.) semnata de catre unul dintre asociati 
Important: la infiintare aveti de ales intre 2 modele de declaratie asociat, respectiv modelul 1 (fara inceperea activitatii) si modelul 2 (cu inceperea activitatii)

• Vectorul Fiscal ­ Anexa 1 (vezi model)

• Alte documente (dupa caz):
Important: in functie de situatie, ar putea fi necesara completarea dosarului cu alte cateva documente, cum ar fi:
- in cazul schimbarii numelui / numarului strazii este necesara si o Adeverinta eliberata de Primaria competenta (biroul de cadastru);
- sau adverinta pentru studentii, ce intrunesc toate conditiile si doresc sa beneficieze de facilitatile legale ce li se ofera;
- alte situatii.


ATENTIE

NU mai sunt necesare, desi pe internet mai apar unele informatii NEactualizate: 
• Cazierul fiscal al fiecaruia dintre asociatii si administratorii firmei, deoarece este solicitat in mod direct de catre Oficiul Registrului Comertului; 
• Dovada verificarii sediului social, deoarece, de asemenea, este solicitata in mod direct de catre Oficiul Registrului Comertului
• Timbrele Fiscale.  


 

 Calculator de Preţ 

<< afli preţul in 30 secunde! >>


* Ne rezervam dreptul de a modifica Oferta si Termenul de valabilitate al acesteia in orice moment si fara notificare prealabila. 

** Achitarea taxelor catre Registrul Comertului ramane in sarcina Beneficiarului.

Suport

Ai o întrebare? Contactează-ne acum!

  • Apelează-ne prin LiveSupport. Click aici.
  • Ne poți suna la telefon 0730 504 010
  • Lasă-ne un mesaj prin email. Click aici.

Trimite o solicitare : Infiintare SRL Debutant

(*) Daca te grabesti, poti completa doar informatiile obligatorii.

Nu uita sa oferi cateva explicatii la rublica “Mesaj” !

(**) Daca este posibil, recomandam completarea formularului detaliat, care ne ajuta sa evaluam situatia si sa alcatuim o Oferta, sau chiar mai multe variante de colaborare.

Informații obligatorii

Completeaza informatiile minime obligatorii, pentru ca noi sa te putem contacta.

Te rugam sa mentionezi intervalul orar in care vrei sa fii contactat (telefonic).

Dupa ce ai completat rubricile minim obligatorii, poti alege sa trimiti solicitarea ta, sau poti continua cu completarea formularului detaliat.

Continuă cu formularul detaliat

Informații detaliate

Cum vrei să se numească firma ta?

Capital social. Asociati. Administratori

Selecteaza fisierSchimba fisierul Sterge Incarca un alt fisier

Sediu social. Punct(e) de lucru (daca este cazul)

Selecteaza fisierSchimba fisierul Sterge Incarca un alt fisier

Inregistrare fiscala Firma