Ultima actualizare: 01 Decembrie 2016

Restaurant - bucatar

Cum deschizi un Restaurant? 

 

Restaurantul

Restaurantul este tipul reprezentativ de unitate de alimentatie publica, care, conform definitiei, prepara mancaruri in bucatarie proprie si le desface contra cost, impreuna cu bauturi, in sali de mese special amenajate in acest sens.

 

Cum alegem spatiul? Verificari preliminare.

Inainte de toate spatiul restaurantului trebuie sa va placa si sa corespunda specificului si planurilor pe care le aveti. Insa, inainte de a inchiria, este intelept sa faceti cateva verificari, cum ar fi:

  • Aflati daca imobilul a fost construit legal si daca a fost respectata Autorizatia de Construire. 
  • Care este destinatia constructiva a spatiului? Este spatiu comercial? Este locuinta? 
  • Vecinii. Incercati sa aflati care este relatia proprietarului cu acestia. Ati putea avea nevoie de acordul lor, pentru a putea functiona legal! 
  • Alte informatii specifice zonei, sau unitatii administrativteritoriale respective. 

 


Pentru ca e important sa pornesti cu dreptul, 

Citeste cateva dintre povestile de succes ale celor care au apelat la serviciile noastre (click pe fotografie): 

Bliz Cafe

Bistro Cafe Central

  Le Chateau Evenements Supapa Food

 

 

 


 

Organizarea activitatilor. Fluxurile functionale

Spatiul in care va functiona restaurantul este, probabil, cel mai importat "ingredient" in reteta succesului  unui astfel de business. Multi dintre clienti nostri ne suna si ne intreaba sec: "Sunt la o vizionare. Cate intrari trebuie sa aiba localul?E vorba de ceva mai mult!..

Atunci cand cauti un spatiu, pentru a deschide un restaurant, trebuie sa incerci sa-ti imaginezi:

  • Accesul angajatilor catre vestiar - schimbarea in hainele de lucru - accesul lor la toaleta si, apoi, in zona de lucru;
  • Calea de aprovizionare, accesul in zona de depozitare, procedurile prealabila pentru legume, fructe, oua, etc;
  • Calea pe care produsele ajung din zona de depozitare, pana in bucatarie;
  • Organizarea corecta a proceselor de lucru din bucatarie - amplasarea utilajelor - servirea;
  • Accesul clientilor, amplasarea toaletei clientilor si accesul catre aceasta;
  • Curatenia periodica, gestionarea si evacuarea gunoiului si a celorlalte deseuri;
  • O cale separata pentru curatarea veselei murdare si depozitarea veselei curate; 
  • alte aspecte, dupa caz.

Toate aceste elemente trebuie armonizate prin proceduri de lucru inchegate si clare, iar proiectarea fluxurilor functionale trebuie facuta corect, intr-o maniera coerenta, facandu-se cat mai putine compromisuri !


 

BUGETUL necesar unei astfel de investitii:

COSTURI implicite:

Infiintarea unui restaurant

  • Inchirierea spatiului necesar desfasurarii activitatii;
  • Amenajarea si utilarea restaurantului
  • Salariile personalului angajat
  • Cheltuieli cu materia prima reprezentata de alimente si bauturi
  • Cheltuieli de promovare

COSTURI de autorizare in vederea functionarii legale, respectiv:

  • Efectuarea demersurilor de inregistrare la Registrul Comertului a firmei si/ sau a punctului de lucru
  • Autorizarea in vederea functionarii pe linie sanitara si sanitar-veterinara
  • Implementarea H.A.C.C.P. (foarte importanta ! – obligatoriu din 2007 )
  • Autorizarea pe linie SSM-SU (sanatate si securitate in munca si situatii de urgenta)
  • Aviz de functionare din partea Primariei de sector pentru spatiu si, eventual, pentru terasa
  • Licentele de difuzare a muzicii ambientale
  • Indeplinirea formalitatilor privind amplasarea unei reclame
  • Alte servicii de asistenta si consultanta specifice situatiei concrete de la fata locului.

 

Consultanta RESTAURANT, tel.0730504010

AVANTAJELE colaborarii cu un consultant

Bineinteles, serviciile de consultanta si asistenta presupun costuri, insa, pe termen mediu si lung aceste costuri se vor compensa cu valoarea amenzilor si/sau a “atentiilor”, pe care ati putea fi nevoit sa le platiti de-a lungul timpului.

In plus, serviciile de consultanta specializate prezinta si o serie de alte avantaje evidente, cum sunt:

  • Know-How-ul (cunostinte specifice privind demersurile si procedurile de autorizare),
  • Raport avantajos calitate-pret rezultat in urma adaptarii ofertei la cerintele pietii,
  • Timp de executie redus si adaptare rapida la dinamica legislativa romaneasca.

Ofertele noastre sunt pentru toate buzunarele si se pot adapta nevoilor sau bugetului d-voastra!

 


 

AUTORIZATIILE de Functionare

Etapele autorizarii unui restaurant sunt: 

  • Etapa de asistenta in Identificarea si evaluarea unui spatiu pretabil pentru activitati de alimentatie publica. 
  • Demersuri la Oficiul Registrului Comertului. Infiintarea firmei si/sau a punctului de lucru.  
  • Demersuri de autorizare sanitara - DSP. Obtinerea unei Adrese oficiale, sau a unui Certificat de Conformitate. 
  • Demersuri de autorizare sanitar-veterinara - DSVSA. Inregistrarea sanitara veterinara si pentru siguranta alimentelor. 
  • Angajarea personalului si efectuarea formalitatilor SSM-SU (sanatate si securitate in munca si situatii de urgenta). 
  • Efectuarea demersurilor de obtinere a Autorizatiei de Functionare din partea primariei de sector, sau a localitatii respective. 
  • Efectuarea demersurilor in vederea obtinerii Autorizatiei de Mediu - emisa de ARPM, pentru localuri de peste 100 locuri. 
  • Demersuri pentru amenajarea si autorizarea (unde este cazul) a unei terase sezoniere 
  • Demersuri ISU pentru obtinerea Autorizatiei, sau a unei Negatii, in cazul in care autorizarea nu este necesara. 
  • Obtinerea licentelor de difuzare a muzicii ambientale. 
  • Efectuarea demersurilor de amplasare a unei reclame. 
  • In unele situatii, ar putea fi necesare demersuri de schimbare a destinatiei spatiului. 
  • De asemenea, ar putea fi necesare demersuri la OCPI, pentru obtinerea unui Extras CF si/sau a unor Planuri topografice. 
  • Unele primarii solicita in procedura de autorizare si un Certificat emis de DITL-ul local pentru firma ce opereaza localul. 

Solicitati o evaluare preliminara! 

Fiecare caz prezinta elemente specifice, ce trebuie luate in considerare si analizate, atat individual, cat si ansamblu!

 

Suport

Ai o întrebare? Contactează-ne acum!

  • Apelează-ne prin LiveSupport. Click aici.
  • Ne poți suna la telefon 0730 504 010
  • Lasă-ne un mesaj prin email. Click aici.

Ultima actualizare: 30 Aprilie 2015

Autorizatii Restaurant 

VINO la Consultanta - autorizare Restaurant

Consultanta1* 200 Lei (1 ora) in care clarificam:

  • aspecte generale privind amenajarea spatiului  
  • aspecte generale privind utilarea spatiului  
  • aspecte generale privind personalul lucrator  
  • aspecte generale privind aprovizionarea si materiile prime   
  • aspecte generale privind demersurile de autorizare. ?

?1* - Oferta permanenta Cod JF07


Contractul de asistenta2* include in plus: 

Activitati specifice - 200 Lei/ ora dupa cum urmeaza:

  • evaluarea la fata locului a spatiului in care va functiona restaurantul   
  • simularea utilarii spatiului prin realizarea unei schite de fluxuri la cote exacte  
  • consultanta privind intocmirea dosarului de control pentru DSP si DSVSA   
  • intocmirea si depunerea dosarului de autorizare la DSVSA     
  • OPTIONAL, asistenta la controlul de autorizare DSVSA.  

In mod uzual, sunt necesare intre 5 si 10 ore de activitati specifice.

?2* - Oferta permanenta Cod JF08


SUPLIMENTAR, ne mai putem ocupa pentru d-voastra de: 

- demersurile de autorizare la Primaria competenta 
- intocmirea documentatiilor SSM-SU si colaborare pe baza unui abonament lunar  
- demersurile de obtinere a licentelor de difuzare a muzicii ambientale 
- demersurile de legalizare a sitemului de supraveghere video (daca este cazul) 
- alte servicii optionale, precum autorizarea unei terase sezoniere sau schimbarea destinatiei spatiului

Consultanta sau Activitatile specifice au un cost de 200 Lei/ ora.

IMPORTANT: Pot fi concepute Oferte care sa includa un demers, ori mai multe, sau doar Consultanta!


Dupa caz, Autorizatia de MEDIU

este obligatorie daca localul are mai mult de 100 locuri pentru clienti:  

  • demersul de autorizare are o durata de aproximativ 2 luni  
  • in momentul de fata, autoritatile locale au infiintat propriile Birouri/ Servicii de control in acest domeniu.  

?Consultanta sau Activitatile specifice au un cost de 200 Lei/ ora.

In mod uzual sunt necesare intre 6 si 12 ore de activitati specifice!


Ofertele prezentate pe site-ul nostru au o aplicabilitate generala, au caracter informativ si nu reprezinta angajamente ferme.

Dupa luarea in considerare a elementelor prezentate in cadrul Ofertelor generale, Oferta finala poate fi ajustata in functie de situatia concreta a fiecarui Beneficiar.

*Vino la Consultanta! Primesti cadou dosarul de infiintare al punctului de lucru la Registrul Comertului.
Pentru a beneficia de Oferta, trebuie sa optati pentru Oferta permanenta JF08 in maxim 60 zile de la intalnirea in cadrul careia ati beneficiat de Consultanta.

 
Suport

Ai o întrebare? Contactează-ne acum!

  • Apelează-ne prin LiveSupport. Click aici.
  • Ne poți suna la telefon 0730 504 010
  • Lasă-ne un mesaj prin email. Click aici.

Ultima actualizare: 15 Februarie 2016

Avizele si Autorizatiile necesare functionarii unui Restaurant

Autorizatie de Functionare Restaurant PS3

In zona Bucuresti - Ilfov trebuie sa aveti in vedere urmatoarele documente:

• Aviz/ Autorizatia de functionare

Este emis(a) de Primaria de Sector.Este emis(a) de Primaria de Sector.
INFO: pentru activitatile incadrate pe codul CAEN 5610 Restaurant, actele normative adoptate la nivel local prevad obligatia platii unei taxe anuale de 3000 Lei.
Atentie: taxa anuala de 3000 Lei corespunde unui an calendaristic, adica se plateste de la 01 ianuarie pana la 31 decembrie, indiferent de luna in care incepeti activitatea.

Autorizatie de Functionare restaurant PS2Prezentam, cu titlu de exemplu doua documente:
in stanga, o Autorizatie de Functionare emisa Primaria Sectorului 2 Bucuresti; 
in dreapata, o Autorizatie de Functionare emisa Primaria Sectorului 3 Bucuresti
Fiecare dintre primariile de sector utilizeaza un model propriu, iar structura dosarelor de autorizare este asemanatoare, dar nu este identica.

• Inregistrarea sanitara veterinara

Autorizatie DSVSA Restaurant

Este emisa de DSVSA Bucuresti si este, practic, un Aviz de functionare emis de autoritatile sanitar veterinare
INFO: procedura de inregistrare sanitara veterinara si pentru siguranta alimentelor se aplica pentru toate activitatile de obtinere si de vanzare directa si/sau cu amanuntul a produselor alimentare de origine animala, sau nonanimala, precum si a activitatilor de productie, procesare, depozitare, transport si comercializare a produselor alimentare de origine nonanimala. Nu doar pentru restaurante!

• Autorizatia de Mediu 

Este emisa de Agentia Regionala de Protectia Mediului.

Autorizatie de Mediu restaurant

INFO: pentru activitatile incadrate pe codul CAEN 5610 Restaurant, Autorizatia de Mediu este necesara ( a se citi obligatorie ) doar pentru localurile cu o capacitate de peste 100 locuri pentru clienti.
Atentie: Spre deosebire de alte tipuri de autorizatii, Autorizatia de Mediu contine o serie intreaga de informatii privind conditiile, ce au stat la baza emiterii sale, astfel incat, in mod uzual, aceasta autorizatie nu este doar un act formal ci un document informativ, ce se intinde pe mai multe pagini (7-8 pagini, sau chiar mai mult). Prezentam doar prima pagina a acestui document.

 

• Certificatul Constatator al punctului de lucru 
Important: punctul de lucru trebuie inregistrat la Registrul Comertului inainte oricaruui demers de autorizate.
Atentie: Certificatul Constatator este un document obligatoriu in toate dosarele de autorizare! 

• Notificarea ANSPDCP pentru legalizarea sistemului de supraveghere video
Important: daca aveti camere de supraveghere, trebuie sa stiti ca imaginile sunt considerate date cu caracter personal.
Atentie: aveti obligatia legala de a va inregistra ca operator de date personale! 

• Licentele de difuzare a muzicii ambientale
Important: daca difuzati muzica ambientala, ori Tv, sau radio in local, aveti obligatia de a obtine aceste licente si a plati costurile corespunzatoare.
Atentie: Exista mai multe institutii, care apara si administreaza, pe rand, drepturile producatorilor, compozitorilor si interpretilor.
 

ATENTIE

• Dupa caz, lista documentelor/ autorizatiilor/ avizelor necesare functionarii legale a unui restaurant poate suferi modificari/ completari.
• Prezenta lista de documente are doar un caracter general, iar nevoile concrete ale unui intreprinzator pot fi identificate doar in urma unei analize pe caz concret!


 

Poti castiga o consultanta ulterioara gratuita in valoare de 200 Lei*, sau Oferta Speciala de Infiintare punct de lucru Gratuit**


* Ne rezervam dreptul de a modifica Oferta si Termenul de valabilitate al acesteia in orice moment si fara notificare prealabila. 

** Achitarea taxelor catre Registrul Comertului ramane in sarcina Beneficiarului.

 

Suport

Ai o întrebare? Contactează-ne acum!

  • Apelează-ne prin LiveSupport. Click aici.
  • Ne poți suna la telefon 0730 504 010
  • Lasă-ne un mesaj prin email. Click aici.

Trimite o solicitare : Restaurant

(*) Daca te grabesti, poti completa doar informatiile obligatorii.

Nu uita sa oferi cateva explicatii la rublica “Mesaj” !

(**) Daca este posibil, recomandam completarea formularului detaliat, care ne ajuta sa evaluam situatia si sa alcatuim o Oferta, sau chiar mai multe variante de colaborare.

Informații obligatorii

Completeaza informatiile minime obligatorii, pentru ca noi sa te putem contacta.

Te rugam sa mentionezi intervalul orar in care vrei sa fii contactat (telefonic).

Dupa ce ai completat rubricile minim obligatorii, poti alege sa trimiti solicitarea ta, sau poti continua cu completarea formularului detaliat.

Continuă cu formularul detaliat

Informații detaliate

Selecteaza fisierSchimba fisierul Sterge Incarca un alt fisier

Serviciile care te intereseaza

+

Evaluarea prealabila a Solicitarii tale

Date facturare

Principalul criteriu de alegere al ofertei