Seo text here

Tel suport: +40 730 50 40 10

Unitate de alimentatie publica – elemente urmarite in inspectia sanitar-veterinara

Care sunt detaliile urmarite de inspectorii pe linie sanitara veterinara veniti in control la o unitate de alimentatie publica ? Iata ce se verifica:

1. Autorizatia / Inregistrarea sanitara veterinara

2. Concordanta intre profilul avizat si activitatea care se desfasoara in unitate

3. Asigurarea desfasurarii circuitelor functionale intre si in timpul operatiunilor

4. Localul:

- Elemente constructive starea de intretinere a punctului de lucru si igiena:

- pereti, plafon, paviment, ferestre, usi din material rezistent, neted, lavabil, igienizate corespunzator ;

- dotare apa rece si calda;

- existenta sistemului de ventilatie si functionarea corespunzatoare;

- sistem de canalizare adecvat ;

- sistem iluminat corespunzator;

- existenta de spalatoare in numar suficient, pentru spalarea alimentelor si separat pentru curatenia si igiena miinilor, actionate mecanic;

5. Existenta spatiilor de depozitare a produselor de origine animala, materii prime, produse semifinite, produse finite;

- Numar spatii frigorifice, capacitate de depozitare:

a) refrigerare,

b) congelare,

- Starea de intretinere, igienizare a spatiilor frigorifice, depozitarea cu respectarea criteriilor de compatibilitate a produselor alimentare;

- Dotarea cu sisteme de masura si control a temperaturii; monitorizarea si inregistrarea temperaturii (grafice temperatura, pastrarea acestora).

6. Pastrarea alimentelor de origine non-animala, în conditii de igiena corespunzatoare si la temperatura corespunzatoare;

- asigurarea conditiilor de igiena a materiei prime vegetale, curatarea si spalarea inainte de utilizare a acestora in procesul de prelucrare

7. Echipamentele de lucru, utilajele, ustensilele, recipientii folositi sunt confectionate din materiale netede, lavabile, rezistente la coroziune, netoxice, in stare corespunzatoare de igiena si intretinere;

Asigurarea spalarii utilajelor si ustensilelor folosite in procesul de prelucrare;

8. Prelucrarea produselor

Asigurarea, functionarea si intretinerea spatiului de prelucrare a produselor, igiena si intretinerea corespunzatoare a ustensilelor, utilajelor si echipamentelor din incinta acestuia (apa rece si calda, canalizare, iluminat, ventilatie);

Dotarea cu recipienti din material inoxidabil rezistent pentru colectare deseurilor solide, resturi menajere (gunoi) cu pedala si capac;

Existenta substantelor de spalare si dezinfectie a ustensilelor si recipientilor;

9. Existenta spatiului / dulap inchis cu cheie pentru depozitarea agentilor de curatare, spalare dezinfectie si a substantelor periculoase;

10. Prezenta animalelor sau daunatorilor in unitate (existenta de aparate de captare a daunatorilor si plasa contra insectelor la geamuri)

Asigurarea vestiarului pentru pastrarea hainelor de strada si a echipamentului de protectie al personalului lucrator.

11. Existenta toaletelor pentru personal, asigurarea de apa rece si calda, ventilatie mecanica sau naturala, materiale pentru spalarea si uscarea igienica a miinilor, actionarea mecanica a chiuvetelor spalator.

12. Pastrarea separata a materialelor de ambalare, preambalare, consumabile;

13. Existenta ghidului de buna practica de igiena (HACCP), intocmit voluntar conform Reg CE 852/2004, REG 178/2002.

Exista procedura de retragere a produselor neconforme sau alte proceduri.

14. Efectuarea operatiunilor DDD

15. Asigurarea unui spatiu (atunci cand in unitate se genereaza deseuri de origine animala) care sa asigure temperatura corespunzatoare separat pentru depozitarea subproduselor de origine animala ce nu sunt destinate consumului uman, rezultate in urma transarii, prelucrarii, portionarii. Contract Protan ATEV.

Asigurarea depozitarii si evacuarii ritmice a resturilor menajere culinare, gunoi, deseuri solide contract cu o firma de salubrizare specializata in acest scop.

16. Efectuarea controlului medical periodic al personalului care deserveste unitatea; personalul poarta echipament de protectie .

17. Asigurarea trasabilitatii, existenta documentelor care atesta provenienta, calitatea si salubritatea materiilor prime si a ingredientelor de origine animala cat si nonanimala (factura, aviz, certificat de calitate, declaratie de conformitate, certificat de sanatate publica veterinara). Originea materiilor prime (abator, unitate de procesare)

18. Etichetarea, marcarea corespunzatoare –termen de valabilitate a produselor de origine animala existente in unitate.

Controlul, verificarea si masurile in cazul produselor notificate prin SRAAF.

Tags: ,

3 Responses to “Unitate de alimentatie publica – elemente urmarite in inspectia sanitar-veterinara”

  1. Anunturi says:

    Multumesc pentru ghid.
    Foarte util pentru obtinearea unor autorizatii sanitare.

  2. Salutare tuturor. Am primit un linkul de la un prieten interesat de subiect si am urmarit si eu cu placere si subiectul si discutia voastra. Nu sunt genul care da sfaturi, insa vreau sa va spun ca merita sa scrieti pentru cei care va urmaresc si socotesc utile informatiile voastre. Multa bafta!

  3. Daniela Badarau says:

    Va rog frumos, unde pot sa fac analiza unor produse animaliere survenite din cresterea lor la domiciliu? Nu cred ca este corect sa platesc la Directia sanitar Veterinara sume mari pentru verificarea carnii in vederea protectiei odata ce este de stat si este obligata sa satisfaca aceste nevoi, asa cum verifica in magazine… de pe urma lor se arunca multa carne, se arde in soda in loc sa o foloseasca pntru caini…
    Mi s-a facu rau de pe urma carnii de miel familia spune ca nu trebuia sa mananc in post si ca am fost pedepsita de Dumnezeu… Dar daca este o problemacu carmea? Va doresc sarbatori pascale desosibite si s va lumineze calea!

Leave a Reply