Seo text here

Tel suport: +40 730 50 40 10

Infiintarea unui restaurant, precum si a altor tipuri de afaceri din domeniul alimentatiei publice prezinta o serie de elemente specifice, ce trebuie avute in vedere, inca din faza de proiect

RestaurantPentru o EVALUARE realista a bugetului necesar unei astfel de investitii, pe langa costurile implicte referitoare la:
→ Inchirierea spatiului necesar desfasurarii activitatii;
→ Amenajarea si utilarea restaurantului
→ Salariile personalului angajat
→ Cheltuieli cu materia prima reprezentata de alimente si bauturi

…mai trebuie avute in vedere o serie de alte cheltuieli necesare pentru autorizarea in vederea functionarii legale a business-ului, respectiv:
→ Efectuarea demersurilor de inregistrare la Registrul Comertului a firmei si/ sau a punctului de lucru
→ Autorizarea in vederea functionarii pe linie sanitara si sanitar-veterinara
→ Implementarea H.A.C.C.P. (foarte importanta ! – obligatoriu din 2007 )
→ Autorizarea pe linie SSM-SU (sanatate si securitate in munca si situatii de urgenta)
→ Aviz de functionare din partea Primariei de sector pentru spatiu si, eventual, pentru terasa
→ Licentele de difuzare a muzicii ambientale
→ Indeplinirea formalitatilor privind amplasarea unei reclame
→ Alte servicii de asistenta si consultanta specifice situatiei concrete de la fata locului.

Bineinteles, serviciile de consultanta si asistenta presupun costuri, insa, pe termen mediu si lung aceste costuri se vor compensa cu valoarea amenzilor si/sau a “atentiilor”, pe care ati putea fi nevoit sa le platiti de-a lungul timpului.

In plus, apelarea la serviciile unei firme de consultanta, cum este PRIMORIS, prezinta si o serie de alte avantaje evidente, dupa cum urmeaza:
→ Know-How-ul (cunostinte specifice privind demersurile si procedurile de autorizare),
→ Raport avantajos calitate-pret rezultat in urma adaptarii ofertei la cerintele pietii,
→ Timp de executie redus si adaptare rapida la dinamica legislativa romaneasca.

Pentru un investitor priceput, cele trei elemente de mai sus se traduc in costuri reduse de start-up si scurtarea timpului de recuperare a investitie, datorita faptului ca afacerea incepe sa functioneze si sa produca venituri intr-un timp relativ scurt.

Daca business-ul mai beneficiaza de un amplasament avantajos si de conducerea unui bun manager, puteti considera ca aveti toate ingredientele unei afaceri de success !

Contacteaza-ne si solicita o EVALUARE
(Onorariul 150 lei – se considera Avans la un eventual contract !)

Oferta noastra include toate categoriile de servicii de care ati putea avea nevoie pentru infiintarea si functionarea legala a unei afaceri in domeniul alimentatiei publice:

■ Etapa de Identificare a unui spatiu pentru desfasurarea activitatii:
→ Analiza pretabilitatii spatiului respectiv pentru desfasurarea activitatii de alimentatie publica
→ Asistenta in efectuarea formalitatilor de inchiriere a spatiului respectiv

Efectuarea demersurilor la Oficiul Registrului Comertului
→ Infiintarea firmei si/sau a punctului de lucru
ori
→ Inregistrarea punctului de lucru (in cazul in care firma, déjà, exista) si eliberarea Certificatului Constatator

Efectuarea demersurilor de autorizare pe linie sanitara si sanitar-veterinara, etapa ce include doua elemente specifice:Autorizatie sanitara veterinara eliberata de DSV-SA pentru functionarea unui restaurant pe raza municipiului Bucuresti.
→ Efectuarea demersurilor de autorizare
→ Implementarea H.A.C.C.P. (standard obligatoriu din 2007, de la momentul aderarii Romaniei la U.E.)

In linii mari, activitatile, care se desfasoara in aceasta etapa sunt urmatoarele:

  • Evaluarea spatiului de catre un specialist – in vederea obtinerii autorizatiilor sanitare si sanitar-veterinare;
  • Asistenta si indrumare privind amenajarea spatiului;
  • Intocmirea documentatiei tehnice si depunerea dosarului la institutiile abilitate legal sa elibereze autorizatiile de functionare;
  • Reprezentarea clientului in relatia cu functionarii institutiilor respective.

Efectuarea demersurilor de autorizare pe linie SSM-SU (sanatate si securitate in munca si situatii de urgenta, etapa ce include urmatoarela doua elemente:
→ Efectuarea demersurilor de autorizare SSM (sanatate si securitate in munca – protectia muncii, dupa vechea denumire)
→ Efectuarea demersurilor de autorizare SU (situatii de urgenta – P.S.I, dupa vechea denumire)

In linii mari, activitatile, care se desfasoara in aceasta etapa sunt urmatoarele:

  • Evaluarea spatiului de catre un specialist
  • Asistenta si indrumare privind amenajarea spatiului pentru respectarea prevederilor legale in domeniu SSM-SU
  • Intocmirea documentatiei tehnice si depunerea dosarelor la institutiile competente

Efectuarea demersurilor de obtinere a Avizului de Functionare din partea primariei de sector:autorizatia de functionare a unui restaurant, sau bar, ce functioneaza pe raza sectorului 1, Bucuresti (sunt necesare autorizatii similare in fiecare sector din Bucuresti)

Consideram ca trebuie mentionate urmatoarele:

  • Pentru restaurant si baruri se plateste o taxa in valoare de 3000 lei
  • Avizul de functionare si, in mod implicit, taxa aferenta, se reinnoisc/ platesc annual.

In cazul in care va propuneti sa amenajati si sa exploatati si o terasa sezoniera, este necesara intocmirea unei alte documentatii

Obtinerea licentelor de difuzare a muzicii ambientale reprezinta o alta etapa importanta pentru un restaurant

Consideram ca trebuie mentionate urmatoarele:

  • Valoarea taxelor nu este foarte mare si se calculeaza in functie de o serie de criteria cum ar fi numarul de locuri din restaurant, etc;
  • In cazu in care nu detineti aceste licente, organelle de politie va pot aplica amenzi si va pot confisca aparatura.

Efectuarea demersurilor de amplasare a unei reclame

Contacteaza-ne pentru a beneficia de asistenta specializata !
(Pentru fiecare dintre etape va sta la dispozitie un Profesionist in domeniul respectiv !)

Alte informatii privind infiintarea si autorizarea unei afaceri in domeniul alimentatiei publice mai poti afla AICI !

Un ARTICOL util gasiti AICIAutorizarea Restaurantelor din punct de vedere sanitar-veterinar

Cateva precizari:

  • amenajarea spatiului – trebuie facuta conform normelor uniunii europene (proiect privind amenajarea spatiului, memoriu tehnic, etc);
  • pentru utilajele amplasate in flux se recomanda o uzura mai mica de 20 %;
  • inca dinainte de a incepe activitatea, trebuie sa aveti in vedere incheierea unui contract de salubrizare (dupa situatie REBU, ROSAL, etc); evaluate dupa cantitatea gunoi menajer estimate, etc);
  • instructiuni tehnologice – schema de igienizare (wc-clienti, wc-personal, vestiar, etc.)
  • dovada efectuare – dezinfecţia, dezinsecţia, deratizarea.
  • fise personal si evaluari de risc pe posturi de lucru, etc.