Viitorul afacerilor este in retea

Publicat la 2015-01-26 17:03:08, in categoria Sfaturi pentru antreprenori

Viitorul afacerilor este in retea

Afirmatia nu ne apartine, ci este o declaratie pe care o facea Lisa Gansky inca din 2010 in cartea sa vizionara “In retea. In retea sau afiliereDe ce sharing-ul reprezinta viitorul afacerilor”, editura Publica, 2011 (original The Mesh: Why the Future of Business is Sharing, Penguin, 2010). Antreprenoare cu vechime si in acelasi timp cu viziune, Lisa Gansky realizeaza ceea ce afirma chiar si Vasile Alexandri “unde-i unul nu-i putere”!  Daca la Vasile Alexandri era vorba despre o viziune a unei natii, Lisa Gansky vorbeste intr-un context mult mai actual si mai cunoscut noua: cel al antreprenoriatului intr-o lume in care informatia si Internetul sunt la putere.

De ce vorbim acum despre aceasta carte? Pentru ca viziunea autoarei este relitatea pe care o traim acum. Folosim telefoane smart, in retele 3G-4G, iar informatia se condenseaza pe internet, cumparaturile se fac pe Internet.

Caracteristicile primare ale afacerii in retea

Cartea  a aparut tradusa in limba romana inca din 2011, dar pe atunci Internetul, telefoanele mobile sau canalele de social media se aflau la noi sub forma unor tatonari slabe. Au existat afaceri care au prins sau chiar au intuit conceptul si s-au dezvoltat masiv odata cu crestere numarului de utilizatori de Internet. Acum exista un numar mare afaceri sub forma de retea,  intreprenderi private ce continua sa creasca. Nu va ganditi la piramide nocive, ci la retele de afaceri, intre si pentru antreprenori, care au o platforma tehnica comuna: Internet-ul.

De fapt, ilustram care sunt caracteristicile primare ale unei afaceri in retea, pentru a nu lasa loc de interpretare:

  1. Oferta principala (produse, servicii sau materii prime)  este constituita din ceva, ce poate fi folosit in comun in cadrul unei comunitati sau al unui lant valoric;
  2. Internetul si retele mobile de date de ultima generatie sunt folosite pentru a monitoriza bunurile/ serviciile si utilizarea agregatelor, a clientilor si a informatiilor la produs;
  3. Accentul cade pe bunurile fizice, care pot fi puse la share. Aici venim cu o nota personala, de nuantare a premiselor autoarei. Si cunostiintele poti fi impartasite, iar aport-ul de know-how al mai multor branse, evident, aduce valoare serviciului finit.
  4. Ofertele circula in principal cu ajutorul retelelor de socializare.

Afilierea ca forma de retea

Lisa Gansky vorbea de conexiunile stabilite intre companii intr-o anumita piata si uniunea lor, pentru a facilita accesul la noi segmente de clienti si bunuri. Intr-o lume interconectata ca cea actuala, o astfel de abordare functioneaza foarte bine in zona de servicii pentru clienti, cu precadere a celor care sunt obligati sa aiba un sediu si o prezenta fizica in zona de desfasurare a activitatii, spre exemplu hoteluri, restaurante, reprezentate de servicii etc.

Pe langa avantajul unei piete mai largi, un alt avantaj al retelei sunt serviciile mai bune. Fiecare componenta a “mesh”-ului, a retelei, isi aduce aportul prin propriul specific sau specializare. Sa nu mai vorbim despre faptul ca, odata cu transparenta conferita de Internet utilizatorilor finali – cumparatorilor, pana la urma  nu mai este loc de greseala sau de servicii proaste!

De ce v-am adus aceasta argumentatie? 

Despre existenta acestei carti ne-am amintit in contextul in care noi, JuristFirme.ro, vrem sa largim propria retea de colaboratori, cu specialisti din diverse domenii de interes pentru IMM-urile din Romania, iar faptul  ca antreprenori de succes au gandit  in aceeasi directie cu noi cu multa vreme in urma, ca aspectele vizionare ale Lisei Gansky au devenit realitate, ne reconfirma faptul ca viitorul afacerilor este in retea si va invitam sa va alaturati pentru a ne construi viitorul impreuna, intr-o afacere extinsa si mai puternica! 

 

Comentarii

    Fii primul care scrie un comentariu despre articol!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile sunt obligatorii.
captcha code

ATENTIE! Codul de siguranta tine cont de capitalizarea literelor (face diferenta intre majuscule si minuscule) !

Cautare

Articole recomandate

Vizita echipei Observator

La stirile Observator.tv - informam antreprenorii

De-a lungul timpului am depus eforturi ca utilizatorii web, potentialii nostri clienti pe servicii de infiintare firma si/ sau autorizare activitate, sa fie informati cat mai corect. Asa am ajuns la ...

Afla mai multe


Ne gasesti si pe facebook

Newsletter

Inscrie-te pentru a primi zilnic cele mai noi articole din domeniu pe adresa ta de email.