Promovarea unei afaceri de proximitate pe Internet

Publicat la 2018-02-09 19:08:09, in categoria Sfaturi pentru antreprenori

Despre promovarea unei afaceri de proximitate pe Internet 

Internetul te ajută în afaceri, dar nu uita să vezi oamenii dincolo de utilizatori!

Apucăm drumul sinuos al antreprenoriatului pentru că avem un vis. Ne dorim independența și o afacere care să ne aducă libertatea Cand promovezi o afacere trebuie sa fii unde e cumparatorul. Fii online. financiară și mai mult timp liber. Dar oare este atât de simplu? Ne gândim că Pe Internet se vide orice și o să reușim simplu. Dar nu este nimic simplu. Antreprenoriatul este ca o călătorie prin munți: te bucuri de tot ce îți oferă natura, dar transpiri din greu să urci poteca spre vârf!

 

Lucrurile nu se întâmplă de la sine și, de multe ori, ne trezim ca antreprenori că mare oportunitate  poate fi și cea mai mare provocare. Internetul este un exemplu evident. Da, puteți vinde orice pe Internet, dar trebuie să depuneți eforturi susținute pentru a ajunge la destinație în investiții, muncă și consistență. Promovarea Pe Internet este ca un animal sălbatic pe care vrei să îl domesticești. Dacă nu îl îmblânzești, te mănâncă!

 

Nu este vorba despre dramatism în rândurile mele. Este pura realitate cu care mă confrunt, eu și alți clienți pe care îi văd asudând să facă lucrurile corect. Oameni care au înțeles că dincolo de utilizatorii de Internet sunt alți oameni, cu așteptări și frustrări, cu bucurii și necazuri. Aceia sunt clienții tăi și trebuie să le oferi ce e mai bună experiență de cumpărare, cele mai bune produse sau servicii.

Sfaturi pentru antreprenori la început de drum: pe Internet vinzi orice, dar nu oricum

 

Mă aflu de data aceasta în calitate de guestblogger pe JuristFirme.ro, deși acest website îmi este cunoscut  din 2014 de când am început colaborarea și îmi e tare drag.  Numele meu este Corina Stefan, sunt fondatorul  iXpr.ro.  Pe JuristFirme.ro mă regăsiți în rubrica “Corina - peripeții birocratice” și în aproape tot blogul. Pe net  găsiți firma mai degrabă drept agenția de conținut iXpr, dar serviciile firmei s-au extins mult în întreaga zonă de inbound marketing pentru că, până la urmă, conținutul atrage tot înseamnă mișcare pe Internet și dincolo de el.

 

Un mesaj pentru voi, antreprenorii. Dincolo de Internet sunt oameni.

 

Nu sunt aici să vorbesc despre mine, ci mai degrabă vin cu un mesaj pentru voi, antreprenori la început de drum. Am auzit de multe ori că pe Internet se vinde orice. Eu vin cu un avertisment și cu o serie de sfaturi care să vă ajute la început de drum: pe Internet vinzi orice, dar nu oricum și nici fără efort.

 

Nu se reușește ușor, iar antreprenoriatul implică muncă, adaptare, investiții și sacrificii de tot felul. Dacă se întâmplă să fi citit rubrica mea - Corina- ați văzut că și eu  a trebuit să mă repliez când nișa a fost prea nișă.

 

Pe de altă parte, sunt sigură că vă place site-ul JuristFirme.ro. Și mie! Interactiv, gândit pentru fiecare dintre voi. Dar această platformă a însemnat multă muncă și considerație pentru voi toți. A însemnat investiții. Numai din 2014 de când colaborez cu JuristFirme.ro au fost aduse trei modificări de esență și cunoscând piața evaluez  că nu au fost ieftine. Apoi site-ul a implicat costuri de găzduire, securitate, mentenanță, conținut (IXPR) , toate se adună. Toate aceste investiții au fost făcute ca voi să navigați simplu,  sigur și să găsiți aici sfaturi și exemple relevante.  Un lucru trebuie să înțelegeți din această pledoarie: pe Internet se vinde orice când ai grijă de clienți. Care sunt oameni.

 

Dar nu mă aflu aici să țin teoria chibritului, ci mai degrabă să vă dau câteva direcții de construirea imaginii online când începeți o afacere.

 

Nu contează ce afacere ai. Nu ești pe Internet, nu exiști!

 

Promovarea unei afaceri pe Internet porneste cu clientii in gandÎn ‘93 circula pe Internet o caricatură  cu un câine în spatele unui monitor care spunea “On the Internet, nobody knows you're a dog”. De atunci lucrurile s-au schimbat fundamental și îmi permit să spun fără să exagerez că dacă nu ești pe Internet, nu exiști. Mai mult chiar. Dacă nu vă faceți utili pe Internet, sunteți damnați uitării!

 

Sfaturi pentru voi, antreprenori cu afaceri de proximitate

 

Cunosc profilul antreprenorului care înființează o firmă alături de JuristFirme.ro. Gândiți-vă că am întâlnit reprezentați ai firmelor din portofoliul JuristFirme.ro. Am documentat fiecare articol în parte. Majoritatea sunt firme de proximitate: magazine, restaurante, cafenele, saloane de înfrumusețare sau wellness. Nu vorbesc din cărți, în ultimii ani am văzut afaceri crescând sau dimpotrivă. Și în ambele cazuri am văzut tipare de a aborda promovarea online.

Minim prezență pe Internet când lansezi un restaurant, o cafenea sau un salon de înfrumusețare.

 

  • Pagină de Facebook obligatoriu- toată lumea e acolo. E gratuită, poți adăuga imagini ale produselor culinare, ale coafurilor, efecte ale tratamentelor, instantanee de atmosferă, figuri mulțumite (când vi se dă acordul). In timp real, îngrijit (fotografii bune, chiar dacă le faceți cu un smartphone), REALE, actualizate, cu un mesaj care sa atragă. Trebuie consistență și mesajul care să îi convingă.

  • Pagină de Google My Business ( sau cum mai e numită  afacerea pe harta Google). Este esențial să vă localizați afacerea pe hartă. Este simplu, ieftin și gratuit, dar... Nu este suficient să faceți un cont să vă găsească Google pe voi imediat. Și aici trebuie să depuneți eforturi.  Gândiți-vă că aveți competiție și nu stă cu mâna în sân!

  • Oamenii caută informații în motoare de căutare, precum Google, nu în rețele sociale (Facebook, Instagram, G+, Youtube, Twitter, Snapchat etc). Așadar, ai nevoie de un site web. Și chiar unul bun, care să fie plasat în prima pagină în Google. Un vis greu de atins fiindcă pe fiecare pagină Google sunt 10 poziții. Iar dacă a căuta  “restaurant București” sunt cam 420 mii rezultate. Ce ziceți de asta?

  • Investestiți în SEO și uzabilitatea site-ului dacă vreți să nu fiți al 419.999-lea “restaurant București”. E valabil și pentru alte domenii, dar ați prins ideea!

  • Oamenilor le place sa fie informați, așadar dați Cezarului ce e al Cezarului. Actualizați site-ul cu informații utile, cu sfaturi. Oamenii vă vor citi și ar putea veni la voi pentru că le-ați dat informația pe care au căutat-o.

  • PPC nu e o bucată de marketing de care mă ocup (e opus inbound-ului), dar își are rostul ei. Fiți pregătiți să plătiți reclame Google sau Facebook.

  • Atrageți cât mai multe review-uri de la clienți. Contează pentru Clienți, contează pentru Google.

Afirmații care pot dăuna grav afacerii

 

Am doar un magazin de cartier, nu am nevoie să fiu pe Internet!

Greșit! Mai ales dacă ești un magazin non-stop sau ai niște produse speciale. Cum ar fi ca oamenii să caute pe Internet la ora 12 noaptea, când au rămas fără apă, “magazin non stop zona x”. Te găsesc pe web. Cumpărătorii pleacă cu apa voi rămâneți cu banul. WIN - WIN!

Pentru asta nu vă trebuie cine știe ce investiții, dar trebuie totuși consistență.


 

Am o pagină de Facebook, e suficient

Amintiți-vă ultima căutare pe Internet. A fost Facebook sau Google? Acolo ar trebui să fiți și voi.

 

O să îmi fac treaba bine și nu o să am nevoie de promovare

Până la Dumnezeu vă mănâncă Sfinții! Este Esențial să vă faceți treaba bine pe felia voastră de afacere, într-adevăr recomandarea aduce clienți. Nu uitați totuși că promovarea este tot parte din afacere.

 

Am prieteni și cunoștințe, nu am nevoie de Internet

Mă bucur pentru voi și e un început bun! Dar de câte ori credeți că  prietenii pot veni la voi la  restaurant sau la coafor?

 

Este evident că sub o formă sau alta orice firmă poate beneficia din felia de tort a Internetului. Dacă vreți să vorbim despre ce ar fi util afacerii voastre, scrieți-mi pe corina@ixpr.ro.


 

Până atunci, succes cu procedurile de înființare și autorizare!

 

Corina Stefan

Content Manager

IXPR- Agentia de Continut

 




 

Comentarii

    Fii primul care scrie un comentariu despre articol!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile sunt obligatorii.
captcha code

ATENTIE! Codul de siguranta tine cont de capitalizarea literelor (face diferenta intre majuscule si minuscule) !

Cautare

Articole recomandate

Vizita echipei Observator

La stirile Observator.tv - informam antreprenorii

De-a lungul timpului am depus eforturi ca utilizatorii web, potentialii nostri clienti pe servicii de infiintare firma si/ sau autorizare activitate, sa fie informati cat mai corect. Asa am ajuns la ...

Afla mai multe


Ne gasesti si pe facebook

Newsletter

Inscrie-te pentru a primi zilnic cele mai noi articole din domeniu pe adresa ta de email.